Waarom hangen honden zo graag hun kop uit het raam als ze in de auto zitten?

Precies zoals hier boven staat :-) ,Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lekker hoor. Probeer het zelf eens! Dan snap je de gewenste frisheid van de hond ook..:-) alleen kun jij niet zoveel geurtjes opnemen. Mensen gaan in de achtbaan en honden hangen hun kop uit het raam!

Antwoorden (8)

Om al die langskomende geurtjes goed op te kunnen snuiven.
12 jaar geleden
heb je het zelf al eens geprobeert? dan is het een stuk kouder en dat is best lekker als de zon er fel is. dat is de reden dat honden ook hijgen dat is het zelfde dat wij zweten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afkoelen en de luchtjes op te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel luchtjes opvangen maar de volgende dag geheid ontstoken ogen.
Gewoon liever niet toestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze kunnen er oorontsteking van krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb ik die - nou weer aan te danken ???
Zou wel prettig zijn als die mensen daar dan ook een reden voor vermelden..
Omdat honden van snelheid houden en om geurtjes op te vangen in de vlucht.
Ze voelen graag de wind in hun vacht. Om precies die reden zie je ze vaak rondrennen zonder enige reden; ze genieten gewoon van de beweging op zich. Een autorit aan 70 km/h is dus simpelweg een adrenalinekick.

De neus van een hond is duizenden keren gevoeliger dan die van een mens. Met zijn hoofd uit het raam van een rijdende wagen hangen, is voor een hond dan ook een bombardement van impressies, een natuurlijke LSD-trip waarvan hij haast extatisch wordt. Dat, óf hij is je Frans Bauer-cd nu echt wel beu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is pure nieuwsgierigheid.
Zodra het raam open staat willen ze naar buiten kunnen kijken. De wind die langs hun kop raast nemen ze op de koop toe. Ze snuiven inderdaad ook geuren op, maar dit is niet de reden waarom ze het doen.

Als de auto stilstaat en je zet het raam open doen ze het ook. Dat het 's zomers verkoelend werkt is mooi meegenomen en kan een extra reden zijn. Zet je het raam in de winter open, doen ze het ook.

Zet je een hond in een ruim hok met een luikje waar alleen zijn kop doorheen kan, doen ze het ook direct.

Ze willen gewoon kunnen zien wat er om hen heen gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker + van mij! +++ (kan helaas maar 1tje...)
daar een hond nogal nieuwsgierig is en speels,vindt hij dat leuk ,lekker in de frisse wind en kijken hoe de auto rijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tyresha, Ik had vroeger 'n motor met zijspan . mijn herder vond het geweldig om erin te zitten.Hij keek gelukzalig en het leek net of hij alles en iedereen wilde laten zien dat hij z'n eigen zijspan had . Hij heeft NOOIT ontstoken ogen gehad en hij heeft er jaaaren ingezeten . Ze ervaren die wind als zeeeeer aangenaam .