Je parkiet niet douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wou ik ook zeggen ahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe simpel kan het zijn? :))
Niet, parkieten hoeven helemaal niet te douchen ze maken zichzelf schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeeh....de parkiet niet douchen, is dat wellicht een optie ?
Beetje open deur wellicht, maar dat lijkt me verreweg de meest gezonde oplossing - zeker voor de parkiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)))))
Niet douchen, is helemaal niet nodig, hang een ' badje' aan de kooi kan hij zelf badderen als hij daar behoefte aan heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het gewone bakje met drinkwater een speciaal vogelbad met een bodempje water in de kooi hangen. Op deze manier kan je parkiet zelf bepalen of, en wanneer, hij een bad wil nemen. Door hier zo af en toe wat in te spartelen houdt hij zijn verenpak ook prima in conditie. 's Zomers zal dit overigens aanmerkelijk meer in trek zijn als in de winter. Maar vergeet ook dan niet om het water regelmatig te verversen en aan te vullen, want net als jij heeft je parkiet ook last van een drogere huid door de lagere luchtvochtigheid in huis in de winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn parkietjes hadden zo'n vogelbadje wat aan de kooi vastzat.
En daar zaten ze af en toe in,al gebruikten ze het nog vaker als drinkbak,haha.
Je gaat zo'n beestje toch niet onder de douche houden hè?
Mijn kanarie was trouwens dol op de plantenspuit:lauw water erin en hij ging er helemaal voor zitten.
Maar wat je moet doen?
Het lijkt mij niet echt een probleem hoor,wat je moet doen is goed voor je huisdieren zorgen: eten,water en als ze ziek zijn naar de dierenarts.
En lief voor ze zijn.
Dat MOET je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks doen t geeft stress voor zon'parkiet ,
de ene houd ervan de andere helemaal niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook een vogel. Parkieten die hoef je niet te ''douchen'' ik heb zelf een heel groot bak water aan de kooi vast hebben. als het zomer is en het is erg heet gaat me vogeltje erin zitten en vanzelf douchen. een parkiet hoef je echt niet te laten douchen, Wees gerust hij zal het zelf doen. je hoeft het niet voor hem te doen.

groetjes, Lisa.