Een agapornis is een kleine papegaaiachtigen die in afrika voorkomen.
Er zijn verschillende soorten.
De A.roseicollis.
De A.personata.
De A. fischeri.
De A. swindernianus.
De A. taranta.
De A. canus.
De A. nigrigenis.
De A. lilianae.
En de A. pullarius.

Hier een foto van een nestje van mijn eigen agaporniden van dit jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn roseicollis kuikens.

Toegevoegd na 8 minuten:
Correctie, hij pakte de foto niet, dus heb een andere foto gezet.

Dit is een roseicollis turquoise ef violet pallid opaline, dat is de kleurbenaming voor deze kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het uploaden van de foto misgegaan :( wil je het alsnog doen want ik wil het heel graag zien :) Die papegaaitjes zijn mooi :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe veel foto's mag je zetten in een antwoord ? hahaha, ik heb er nog veel meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow ze/hij is echt mooi :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een zij, geslachtsgebonden kleurmutatie, Pallid.

Andere antwoorden (4)

een papagaai.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agaporniden zijn afkomstig uit Afrika en het zijn geen parkieten maar eigelijk kleine papegaaien.
Zoals de meeste papegaaiachtigen kunnen ze zich in gevangenschap sterk aan hun verzorgers hechten.
Ook met elkaar brengen ze graag tijd door.
Agapornissen hebben regelmatig onderlinge ruzietjes maar zijn ook constant aan het knuffelen, waarbij ze elkaars veren poetsen en elkaar voeren.
Niet voor niets worden ze in het Engels 'lovebirds' en in het Frans 'inseparables' (onafscheidelijken) genoemd.

Kijk voor meer info op de site in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een schatje en een mooi beestje ook
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is overigens een lilianae.
Dat is een dwergpapegaai.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker op tijd dus haha...
Ik had er eentje...Appie!
Super tam gekregen. Hij kroop onder mijn trui als ik op de bank lag, hij ging zelfs aan mijn wimpers friemelen. Totaal wederzijds vertrouwen.
Ik was er ook kapot van dat hij overleed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:'(