Hoe stop je je buren van je katten naar het asiel te brengen?

Sinds enkele weken hebbenw e jonge kastjes, welke sinds 3 weken alleen buiten rond lopen. Overdag zijn ze 10 uur alleen buiten, en lopen dan dus ook buiten onze tuin, en inmiddels tot ruim 1 km van huis weg. Om 6 uur 's avonds zitten ze op de parkeerplaats op ons te wachten.

In deze 3 weken ben ik al 2 keer naar het asiel geweest, en 3 keer naar de hele omgeving geweest om onze katjes terug te halen. Elke keer was het zo dat iemand een katje van straat geplukt had en 'heel aardig' opgesloten had. In het kader van: Zulke jonge katten moeten wel weg gelopen zijn. Mara dat doen onze katjes dus niet. Hoe maak ik de buurt dit duidelijk?

Ik laat nu flyers drukken die we de buren binnen 40 huizen door de bus gooien. Maar dat lost natuurlijk het probleem niet op bij verdere buren.

Een bandje vind ik eng: De katjes klimmen graag, en duvelen vakaer wel dan niet uit de boom naar beneden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Er zijn ook mensen die bewust katten naar een asiel brengen omdat ze er overlast van hebben.
Daar wel eens over nagedacht ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Leuke beestjes zeg! Ik denk toch dat een bandje met zon kokertje eraan de beste oplossing is.

Mijn kat is gechipt, daar staan zijn en mijn gegevens is. Dit kost alleen wel wat natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur een briefje naar het asiel met de foto´s van de kleine katten en als ze daar heen gebracht worden, dan zal het asiel je terugbellen en dan kun je ze weer ophalen... Dat is toch ook een oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef ze dan weg aan de buren...
Je heb speciaal kattenbandje met elastiek er in op die manier kunnen ze zich zelf niet ophangen. Je heb van die kokkertjes waar je een papiertje in kan doen met je adres of telefoonnummer, of je kan een penning bestellen bij ons kan dat bij de dierenwinkel. Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me altijd afvraag....waarom heb je katten?? 80% van de dag val je er andere mensen mee lastig. De katten kan je inmiddels nooit meer binnen laten, dus ik ben bang dat er geen oplossing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het niet mogelijk je tuin af te zetten, zodat ze veilig naar buiten kunnen?
die jonkies zijn nog zo argeloos en speels, ik kan me voorstellen dat mensen het niet vertrouwen en je katjes willen "redden".
vrij naar buiten zou ik pas doen na castratie, als ze een maand of 7 zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Op één of andere manier een briefje in een penning of kokertje, waarop staat "Als u mij vindt, laat mij dan weer lopen. Ik vind zelf de weg naar huis terug."

Eventueel adres en telefoonnummer erbij.

Als de mensen de katten wegbrengen omdat ze in de tuin schijten, zal dat het probleem niet oplossen. Maar ja, dan moet je iets aan de oorzaak doen, en zorgen dat je buren geen last meer hebben van dat geschijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowiezo altijd een bandje met penning/koker omdoen. Dan zien mensen ook dat het geen zwerfkat is. Onze kat heeft er ook 1, en die hangt zichzelf er nooit aan op.
Het is op zich sympatiek van je buren dat ze zich bekomeren om loslopende katten. Dat moet je ook gewoon zeggen, maar zeg dat je liever heb dat ze dat niet meer doen. Gewoon stug zijn en herhalen, dan lost het zich vanzelf op.
Maar misschien willen je buren niet dat jou katten in hun tuin lopen, dat moet je respecteren. Ik weet niet hoe je woont(rijtjeshuis), maar als je geen grote tuin(lees ruimte) hebt, moet je eigenlijk niet zoveel katten nemen. Dan is de enige oplossing: Hek/muur om de tuin om te voorkomen dat ze ontsnappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
maar jouw buren laten toch niet hun puppies, kuikens en jonge geitjes dagelijks 10 uur vrij rondzwerven? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kuikens lopen ook naar tuinen van andere, en puppies kunnen meer overlast veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jelle, misschien iets om over na te denken: je buren zijn duidelijk gewend aan het buitenleven, compleet met rondlopende dieren. Toch brengen ze je katjes naar het asiel, omdat ze in hun ogen evident te jong zijn om buiten rond te lopen. Zegt dat jou niet iets? Zou het niet kunnen dat je buren gewoon gelijk hebben?
Als je die beetsjes niet uit je tuin laat heb je er geen last van.
Waarom moeten die beesten de hele buurt door?

Bij mij zitten er ook altijd maar weer katten in de tuin en zelfs in mijn huis!!!! Vorige week heeft er nog 1 in mijn gordijn zitten zeiken.

Als je dieren hebt hou ze dan bij je en ga de buren er niet mee lastig vallen. Scheelt je steeds weer een rit naar het asiel.

En wat moet je met een kat als hij alleen maar buiten is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De katten chippen. Als ze dan 'gevonden' worden dan is het meteen bekend wie de eigenaar is. Ook kun je hierover eventjes kontakt opnemen met de lokale dierenambulance(s). Als deze dan een melding krijgen dat je kat 'gevonden' is, dan kunnen naar lang de chip zien dat deze kat bij jou hoort en gewoon mag blijven lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor hun eigen safety is een kattenren wel handig. Als ze klein zijn, wennen ze daar makkelijk aan.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het kost wat, maar je ben voorgoed van het gezeur af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je er van om je katten gewoon binnen te houden of geen katten te nemen. Het zijn HUISdieren of zwerfkatten. En zwerfkatten horen in het asiel en huisdieren horen in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk heb je.
Ze mag blij zijn dat de chinees ze niet vindt. Die had er meteen worstjes van gedraaid.
Ooit weleens kittensate gegeten? HMMMM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koe poept en piest niet bij mij in de tuin, en graaft mijn planten niet overhoop. Een koe struint niet door het aangrenzende natuurgebied om daar zeldzame hagedissen, marters, en vele vogeltjes te doden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als katten eenmaal buitenkatten zijn, kunnen ze geen binnenkatten meer worden(andersom wel). Daarmee maak je ze doodongelukkig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uit ruime ervaring dat dat niet waar is.
Ik denk dat het beter is dat de buurt jou moet stoppen om die jonge katjes 10 !!!! uur buiten te laten lopen. Jonge katjes zijn, wat je zelf al zegt, er speels. Het lijkt me daarom niet verantwoord om ze zo lang alleen buiten te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je je katten gewoon op eigen terrein moet houden mensen met een hond laten hun hond ook niet in de tuin bij de buren
trouwens als je een zandbak hebt en de buren een loslopende kat is de kans groot dat die kat je zandbak gebruikt als wc
lekker fris als je kind in de zandbak gaat spelen
dus houdt ze op eigen grond en anders bouw je een soort ren/voliere voor de katten zijn ze buiten maar kunnen niet weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, heeft je kind in de zandbak gespeeld, kun je daarna fijn je kind gaan ontwormen. Leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dutcheese, helemaal mee eens, behalve het stuk over de wormen. Zekers, er zijn wormen die je een tijd in je darmen kunt hebben zonder dat je daar last van krijgt. Er zijn echter ook wormen die grote gezondheidsproblemen geven. Darmperforaties. Schimmelinfecties. Of langdurige ondervoeding, doordat de wormen bepaalde voedingsstoffen kapen, dan wel de darmen verhinderen die voedingsstoffen op te nemen. Dan kun je gezond eten wat je wilt, maar heb je toch een vitaminen- of mineralengebrek. Dus als je kind wormen heeft en je weet niet welke soort, is het altijd te adviseren je kind te ontwormen. Maar als je dat regelmatig moet doen, is dat ook niet al te best voor de darmen. Kortom: in/met vuil spelen, lekker vies worden, straatvuil in een schaafwond krijgen, eens een slok smerig slootwater binnenkrijgen - allemaal geen probleem. Maar net als je je kind inent tegen tetanus door straatvuil, dien je je kind ook te ontwormen. En dan doe ik liever iets aan de oorzaak: houd die poepbeesten weg uit de zandbak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afdekken die zandbak als er niet in gespeeld wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld; mijn dieren poepen in jullie zandbak, dus moeten jullie de zandbak afdekken. Misschien alsnog een goed idee vanwege de echte zwerfkatten, maar de eigenaar van een dier is nog altijd zelf verantwoordelijk voor dat dier. We vinden toch ook dat hondeneigenaren zelf de poep van hun hond op moeten ruimen, in plaats van te zeggen "dan moet je maar beter uitkijken waar je loopt"?
Je kunt dit stoppen door zelf te stoppen met het laten zwerven van je katten. Onbeheerd loslopende huisdieren lopen een grote kans om opgepakt te worden en naar het asiel te worden gebracht.
Tip: Controleer je vraag voor het verzenden op typefouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou het misschien ook een optie zijn om de katjes gewoon binnen te houden.Veel mensen willen geen katten in hun tuin en brengen ze daarom misschien wel weg. Onze dames (Main Coones) komen niet los buiten,maar kunnen vanuit huis in een kennel. Gaat perfect en nooit angst om je katjes kwijt te raken op wat voor manier dan ook