waarom doet mijn hond s,nachts wolven gehuil hij is 3 jaar oud

ik heb een reu bullmastff
hij is heel slecht horend van pup af aan
de laatste 2 maanden huilt hij snachts als een wolf wat kan het zijn
het is echt een sul maar ooooo zo lief

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (7)

misschien is z'n gehoor de afgelopen maanden nog verder achteruit gegaan?
ik heb hier een stokdove poes, die werkelijk bloedstollend kan schreeuwen.
ze hoort zichzelf niet meer, dus dan ga je al gauw een tandje harder.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik als zeer hardhorende mijn hoor of gehoorapparaten(wat is het eigenlijk?) uit heb en tegen mijn vrouw praat,zeg ze steevast,schreeuw toch niet zo! Daarom vind ik jouw antwoord zeer plausibel! +1
Behalve lichaamstaal maken honden bij communicatie ook gebruik van geblaf of gehuil. Als puppy kunnen ze al hun ongenoegen uiten door middel van piepen en janken, ze kunnen dan nog niet blaffen. Als er eentje te ver van het nest is afgedwaalt zal hij zijn moeder en nestgenootjes roepen door middel van te huilen. Ook volwassen honden en wolven huilen, als ze bijvoorbeeld te ver van het roedel zijn afgedwaalt, zullen ze proberen hun soortgenoten te lokaliseren door te huilen. Samen huilen versterkt ook het saamhorigheidsgevoel tussen wolven. Er is wel verschil in huilen tussen honden en wolven, wolven blaffen veel minder en ook minder goed dan de hond, in huilen zijn ze een stuk beter. Het gehuil van de hond wordt ook veel meer vermengd met geblaf dan bij de wolf.

Piepen zul je horen als een hond ontevreden of angstig is, bij extreme angst of grote pijn kan het piepen overgaan in gillen.

Geblaf word op veel verschillende momenten gebruikt, bij begroeting bijvoorbeeld, maar ook als de hond een indringer willen wegjagen of de roedel willen waarschuwen blaffen ze. Daarom is het belangrijk om ook naar de lichaamstaal van de hond te kijken. Honden blaffen veel meer omdat ze door de fysieke beperking maar beperkt lichaamstaal kunnen gebruiken, een oplettende hondenbezitter zal verschillende soorten blaf kunnen onderscheiden.

Bij dreiging wordt er vaak gebruikt gemaakt van gegrom en gegrauw, ook tijdens trekspelletjes met de hond wordt er gegromt, maar dit moet niet opgevat worden als gevaarlijk.

Sommige honden kunnen niet eens blaffen, zoals de Mexicaanse naakthond. De Basenji is weer een geval apart, want in plaats van te blaffen brengt die een soort jodelend geluid voort.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij voelt zich alleen en roept zijn maatjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wat wil je als hond op die leeftijd 's nachts? Met wat maten de Bree Veertien op, een vuilcontainer omgooien, stappen, de boel op stelten zetten, een beetje keten en kijken of er niet een loopse teef in de buurt is; lijkt me heel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al een heleboel huil-verklaringen, maar nog geen 'echte' waarom, al zit Xinix volgens mij het dichtste bij : hij wil de rest van het roedel bij hem hebben, jullie dus, en huilt : hier ben ik, waar zijn jullie??
Als hij bij jullie in de slaapkamer kan slapen, denk ik dat het gehuil over is, al kan hij jullie (geruststellende) ademhaling niet horen....Even een kriebeltje over zijn kop als hij huilt, als hij naast je bed slaapt, zal hem ervan overtuigen, dat het roedel bij elkaar is, en dat de wereld okay is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat we zelf hebben meegemaakt met een reu: hij is verliefd. Vooral omdat hij het sinds kort doet, kan er een loopse teef in de buurt wonen waar hij naartoe wil. Eet hij misschien ook slechter? zelfde oorzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is vermoedelijk sprake van verlatingsangst. Je hond voelt zich eenzaam alleen s' nachts. Door te huilen probeert je hond zijn roedel te lokaliseren. Dit doen honden door te huilen naar elkaar.

Doet je hond dit ook als je overdag eventjes weg bent?