Heeft het een betekenis als een poes, muizen meeneemt naar z'n huis waar haar baasje woont?

Ja hoor, m'n poes neemt regelmatig een muis mee naar binnen. Heb al eens meegemaakt ( 2x ) dat ik een schoen aan deed, en er zat gewoon een muis in. Waarom doen poesjes of katten dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.7K

Het beste antwoord

het is dus echt voor jouw,ooit heeft 1van mijn katten een muis meegenomen,die heb ik in haar bijzijn weggegooid,nu was madam dusdanig op haar teentjes getrapt,dat ze een dag weg is geweest.nooit ging zo zo lang achtereen weg.heb er ook al eens 1onder ijn bed gehad,ze kon toen via het slaapkamerraam naar binnen,dat vond ik niet zo leuk,heb het raam toen maar iets verder dicht gedaan,en poes mocht via het keukenraam.en idd het is de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gewoon, om eten mee te brengen naar huis. Gezinsleden nemen toch allemaal wel eens mee naar huis? Je man neemt bonbons mee, de dochter koopt eens een fles cola en zet die in de koelkast en de poes neemt muizen mee.
Simpel.
(De kat beseft natuurlijk niet dat wij geen muizen eten.)

Toegevoegd na 1 minuut:
'Je man' en 'de dochter' kan je vervangen door een willekeurig ander gezinslid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze nemen het niet mee met een betekenis ;)

Ze vinden het leuk om met muizen te spelen,
Muizen rennen voor hun leven maar katten zijn vaak speels waardoor ze hun nagels uitzetten en met hun pootjes tegen de muis aan tikken,
Niet wetende dat de muizen het niet zullen overleven, wanneer ze muizen niet meer bewegen nemen ze de muis mee naar hun meest vertrouwde plek, dat is dus vaak thuis :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het iets met bedanken te maken heeft, of jou ziet als een echte baas en daarom eten voor je mee neemt. Het kan natuurlijk ook opscheppen zijn, zo van "kijk eens wat ik heb gevangen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn trots op hun prooi en willen dit met jou delen. Het is een teken van liefde van de katten. Wees er maar blij mee, want ze katten zijn ook blij met jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een blijk van waardering tov het baasje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de baas te bedanken voor iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het kunnen zien als een (platonische) liefdesverklaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb weleens gehoord dat ze dat doen al cadeau en als je ze dan straft dan denken ze dat je het niet goed genoeg vind dus brengen ze de volgende keer wat groters mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Quote van Torrie (reactie):

"Katten die erg aan hun baas hangen, verrassen deze vaak met een gevangen muis, die ze dan liefdevol in het bed leggen of voor de voeten van de baas vleien. Je kat wil je hier echt een plezier doen door de buit met je te delen. Ze mag dus niet uitgescholden worden. Het enige middel ertegen is de kat bij het binnenkomen te controleren. Als de kat dan een muis heeft, toon je buiten je blijdschap over deze verrassing."

Dit klopt. Eigenlijk moet je blij zijn als je kat of poes een muis of vogel mee naar huis neemt. Dit is een teken dat jij het erg goed doet als baasje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ruim ze altijd op, maar ik vind het mooi om te horen dat ze dit uit liefde voor het baasje doen :)
Laat zien kijk baas ik vind je ok.Als ze geen honger hebben eten ze het niet op gunnen je ook wat.Lief he,kan ook zijn dat ze niet alleen met een muis aankomen is maar net wat ze vangen.libelle is hier nu heel hot maar ook een jonge haas of zelf een hermelijn kan.