Wat heb je allemaal nodig als je een kat in huis wil halen?

ik weet wel dat je het op internet kan vinden maar voor het geval dat iemand nog extra tips heeft stel ik de vraag hier

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief diertje die kat . Tip : maak van haar je avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar het is mijn kat niet, ik heb gewoon "poes" gegoogled en daar vind je ze xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol . maar ze zijn wel lief hé. Ik zou zo op een kat "verliefd" kunnen worden <3 <3 <3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zijn idd ooooooooo zo lief

Het beste antwoord

eet- en drinkbakjes, liefst niet van plastic.
goed voer, liefst geen supermarktkwaliteit.
een ruime kattenbak+ grit +schepje.
ligmandjes (of kartonnen dozen)
fleece dekentjes.
speeltjes (hengeltjes zijn altijd goed, maar een propje alufolie wordt ook gewaardeerd)
adres en tel.nr van een goede dierenarts in de buurt.
verzekering of poezenpot ivm ziektekosten.
dierenthermometer en calendula emulsie of uierzalf zijn handig zo nodig.
ik zal de helft wel vergeten, maar dit is waar ik zo het eerste opkom.
veel plezier straks met je kat! :)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Katteluikje.
Meerdere krabpalen / stukken touw (tenzij je wil dat ze aan je behang of dure bankstel krabben).
Elke dag schoon en fris water (en natuurlijk eten).
Kattebak (tenzij je ze steeds buiten laat, natuurlijk).
Voldoende financiën (voor de dierenarts).

En 't belangrijkste: veel dierenliefde!

Toegevoegd na 46 seconden:
De kattebak moet je echt zeer regelmatig verversen - anders doen ze 't liever in een hoekje van de kamer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Liefst een kattenluikje met electronisch slot. Zodat 't luikje alleen open kan als je eigen katten er door gaan. (Die hebben dan een halsband om met een ID-code.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAT wist ik niet!
wat een geweldige uitvinding!!
bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat ik mij afvraag.. kan het dat de kat niet binnenkan als "het oog" zijn id niet kan lezen?als het bandje scheef zit ofzo? waar haal je dat trouwens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat niet met ogen. Ik vermoed met RFID.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waar haal je dat?"
Volgens mij moet elke dierenwinkel dat hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe leer je een kat dit dan?
Het enige wat werkelijk noodzakelijk is: EEN KAT... Daarna komen andere zaken... En iedereen die antwoordt zal mijn antwoord over het hoofd zien en je gaan vertellen wat DAARNA noodzakelijk is, maar een eerste vereiste is een kat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij zegt: 'Het enige wat werkelijk noodzakelijk is: een kat'.
En dat is precies de reden dat er zoveel beesten in het asiel terecht komen.
Er is niet langer nagedacht dan de neus lang was, en na een half jaartje blijkt Minoes of Poekie toch wel erg duur in het gebruik, pist in de plantenbak omdat 'ie vierhoog woont en niet naar buiten kan en krabt van ellende de bank kapot. Kortom: Weg ermee!
Fijne tip, Xinix!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet Xinix ook allemaal wel.
Naast wat er al genoemd is, heb je ook antivlooienspul nodig. Een vlooienbandje of die pipetjes van Frontline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
liever geen frontline, dat werkt minder en minder goed.
de vlooien worden er resistent voor.
bij voorkeur een middel via de dierenarts halen trouwens.
Wat je ook nog nodig hebt : een vlooienkam, want door dagelijks kammen voorkom je, dat je kat erg veel haar binnenkrijgt bij de dagelijkse wasbeurt(en). Voor een binnenkat ook kattegras ( te krijgen bij een dierenspeciaalzaak en het tuincentrum, als je het zelf opkweekt duurt het een week voor de eerste grassprietjes 'eetbaar' zijn.) Evengoed zullen af en toe je planten een beetje aangeknaagd worden, want dat maakt de kat misselijk, zodat het haar er in de vorm van een haarbal uitkan. (Bij mijn binnenkat zo'n 1 x per 6 weken, in de verhaarperiode iets vaker)

Bij ons is 'kammen' een vast ritueel geworden - tijdens het eerste bakkie 's morgens komt ze op schoot voor knuffels en kriebeltjes, en dan kam ik haar gelijk even.

Een stukje vlooienband in de stofzuiger voorkomt dat opgezogen vlooien/vlooieneitjes het overleven.
Ze heeft geen vlooienband om, omdat ze nogal avontuurlijk is, en ik bang ben dat ze klemkomt, als ik er niet ben.

Verder open ogen voor alle leuke/gekke/lieve dingen die je kat doet......Het is heel gezellig, en verrassend weinig werk, als je honden gewend bent, zoals ik.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het besef dat je ze geen chocola mag voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mogelijkheid om veilig naar buiten te kunnen, een budget voor goed voedsel, een kattenbak, speeltjes, lekkere hapjes, een krabpaal, een warme mand in kamer en slaapkamer, jaarlijkse controles, onvoorziene operaties wegens opengehaalde oren en opengescheurde buiken, castratie c.q sterilisatie, anti vlooiendruppels en ontworming.

Verder de instelling dat je het dier een kattenlevenlang gaat verzorgen en liefhebben, alsmede de intelligentie om het dier een goede opvoeding te geven zodat het zindelijk wordt, niet wegloopt, en weet wat wel en niet mag in huis.

En last but not least: Een een lekkere warme en gezellige schoot voor de lange winteravonden...

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog vergeten:
Natuurlijk een kattenluik, en een stevige borstel om overtollig haar te verwijderen. Vooral in het voorjaar en najaar onontbeerlijk.
En met een chip van de huisarts is de kans op terugvinden groter als hij de weg een keer kwijtraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
richt je huis een beetje kat-vriendelijk in, hij kan krabben dus koop niet al te dure gordijnen enzo.

schaf een krabpaal aan (wel zelf aanleren, en het is niet 100% aan te leren soms), kattenbak en korrels, voeding en etensbakjes. (vlooienband), en ent hem tegen niesziekte (OOK voor binnenkatten is mij gezegd), reismandje, een mand (is niet zeker of hij daar wel in wil).

katten houden van kartonnen dozen, daar gaan ze zo lekker in spelen! en speelmuisjes, en een mooi uitzicht bij het raam, als ze lekker gaan dutten in de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moet je echt van katten houden.
Je moet een kattenbak hebben en een krabpaal, dit is wel belangrijk, anders krabben ze aan je behang, bank, of kast. Misschien, een mandje of een hangmat voor aan de verwarming (speciaal voor katten).
Katten zijn erg eigenzinnig, dus het kan ook zijn dat je een lekker plekje voor hem hebt gemaakt, en dat ie heel ergens anders gaat liggen.
Je kan ook een kat uit het asiel halen, je kan dan een beetje inschatten wat voor karakter hij heeft, (schootkat of niet...) en als hij al groot is, hang ie niet meer overal in. En je maakt weer een kat blij, wij hebben altijd al katten uit het asiel gehaald, en dat is altijd goed bevallen.
Een klein katje is wel erg schattig, maar hij wordt erg snel weer groot.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaf niet te veel (dure) speeltjes enzo aan, de mijne bekijkt ze amper, net als de speciaal voor haar bedoelde mandjes, krabpalen en dergelijke.

Wel is ze gek op een verschillende plekjes op de vensterbank, kartonnen dozen, alles wat nieuw is (de nieuwe stoel mochten wij pas na 3 weken een keer in zitten) en een heugafelt tegel (van die stugge vloerbedekking) als krabgelegenheid.
Het liefst slaapt ze op bed, onder mijn kin, of in de wasmand met schone, gevouwen was.