ik heb net 1 baby konijntje gekregen en daarna kwamen er nog 2 maar die heeft moeder konijn gelijk dood gebeten is dat normaal? of moet ik wat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je konijn? En ben je er gelijk bijgekomen, toen ze geboren waren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, hoe oud is het konijn en zit de vader van de jongen er nog bij?

Antwoorden (2)

dit is normaal, je hoeft niets met de moeder, als dit niet haar echte kinderen zijn, dan kan het moeder konijn deze beschouwen als vijandig, wat ik wel zou doen om te vermijden dat het nadere konijntje ook doodgebeten wordt is ze in hetzelfde hok zetten maar met een scheiding er tussen maar ze moeten elkaar wel kunnen zien, bv een beetje kippengaas. zo kunnen ze elkaar gewend raken en na een maandje ofzo kun je de kippengaas wegdoen, en dan zullen ze niet meer vechten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe wordt het jonge konijntje gevoed dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat dacht ik ook zometeen gaat het jonge konijn dood van de honger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zet in elk compartiment van het konijnenhok een bakje met eten en drinken en hooi, je moet het beschouwen dat je gewoon het hok in 2 deelt, dan kan nog steeds het konijntje voederen door 2 bakjes te zetten groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@elise: ik vermoed dat vraagsteller met babykonijntje krijgen bedoeld dat haar konijn aan het bevallen is en ik verzeker je dat pasgeboren konijntjes niet uit een voerbakje eten, kortom, als je het babykonijntje bij de moeder weghaald en in een eigen hok zet, is het baby'tje in no-time ook dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah, ik dacht dat het 2 andere konijntjes waren die bijgevoegd werden bij een konijn dat al in bezit was, en het in dat geval moet het konijn moedermelk krijgen, of kan je dit ook gewone melk geven? anders is mijn idee nog steeds mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik ben bang dat het konijntje het niet gaat redden zonder mama.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dan, maar als dit konijntje nog niet werd verstoot door de mama net zoals het andere - die denk ik geen melk zou krijgen- vormt er zich geen probleem.
het komt vaker voor, als de kleintjes iets mankeren, of als de moeder erg gestresst is.
zorg voor zoveel mogelijk rust rond het moedertje, hopelijk verzorgt ze het eerste kleintje wel.
Rieneke1