Wat gebeurt er precies met een overleden huisdier wanneer je deze achterlaat bij de dierenarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het dier zal worden vernietigd.

Het destructiebedrijf verwerkt het dier tot de eindproducten diermeel en vetten.

Deze eindproducten worden ingezet als biobrandstof voor de productie van energie in energiecentrales en cementovens en bij het destructiebedrijf zelf.

Destructie heeft gevoelsmatig dus een vaak negatief en een positief punt; het dier wordt weinig respectvol vervoert en vervolgens verwerkt. Echter na verwerking vervullen de eindproducten nog wel een nuttige rol. Bovendien is destructie een heel stuk goedkoper dan cremeren of begraven.
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
+ voor het complete antwoord.
wel een kanttekening; hier betaal je 20 euro voor destructie, en 50 euro voor een crematie zonder poespas.
zo erg groot is het verschil dus niet.

Andere antwoorden (4)

Als je het achterlaat, zonder verder iets te regelen, wordt het dier vernietigd. Er is ook een optie om het te laten cremeren of begraven. Je kan voor verdere info bij je dierenarts terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dieren worden opgehaald door een destructiebedrijf (bv de Rendac) en worden met zijn allen tegelijk vernietigd. Tot moment van ophalen wordt het dier in een de koeling bewaard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/diversen/40402-als-je-huisdier-dood-gaat.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal worden ze opgehaald door de destructor en daar verbrand.
Maar soms dan laten ze leerling dierenartsen een operatie uitvoeren op het dode dier zodat ze het kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Voor die laatste optie kan je je dier bij leven al aanmelden bij de Universiteit voor Diergeneeskunde. Zeer zinvol.
Ivana
12 jaar geleden
Plusje dus omdat je dat even meldt.
Het dier komt terecht in grote diepvrieskist en eens in de zoveel tijd komt de destructie deze ophalen.
Het kan ook zijn dat het dier tijdelijk voor onderzoek of als leerobject wordt gebruikt voor stagiaires o.i.d.