Hoe hou ik water warm?

Stel ik neem 3 guppy's in een kleine aquarium hun hebben water nodig van een temperatuur van 18 tot 28 graden ik kan wel warm water pakken maar wordt toch weer koud mijn vraag is hoe je dat water op temperatuur houd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (6)

in huis is het meestal wel warmer dan 18 graden.
Pas als het langere tijd ruim onder de 18 kan blijven (een slaapkamer waar het dag en nacht 15 graden is) gaan de vissen het vervelend vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor zijn aparte verwarmingselementen te koop bij de dierenspeciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verwarmingselementen die het water steeds op een bepaalde temperatuur houden zijn in der daad het beste kijk maar even hier:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zijn inderdaad verwarmingselementen voor te koop. Dezen zijn er in de vorm van bodem verwarming en staaf verwarming. Ieder heeft zijn voor-en nadelen.
Een lamp boven het aquarium zorgt ook voor warmte en maakt ook onderdeel uit van de verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je guppen in een klein aquarium hebt en dit staat binnenshuis dan zou het moeten kunnen zonder verwarmingelementen. wanneer in de winter de temperatuur onder de 16 graden komt dan krijgen ze het te koud.
12 jaar geleden
je mag het eigenlijk helemaal niet doen door telkens warm water te pakken
guppen zijn gelukkig best sterke vissen maar die temperatuurschokken zijn echt slecht voor ze
Verder is kraanwater zonder iets erin ook niet goed voor tropische vissen (dat zijn guppen eigenlijk).

Er wordt bijv altijd aangeraden om een aquarium helemaal in te richten met pomp en verwarming. Alles aan te zetten en dan 3 weken te wachten. Daardoor wordt het water beter geschikt voor vissen.

Dat alles bij elkaar zou ik zeggen, niet doen zoals je zegt. het is leuk voor even maar voor die vissen eigenlijk geen leven.

Als je echt maar 3 guppen neemt (geen man met vrouwen dan heb je er over 3 maanden 300) hoef je misschien geen filter te nemen als je 2x per week een deel van het water ververst.

Dat verwarmingselement heb je echt nodig maar een kleine is niet zo duur (10-15 euro, gokje)
amigo