Blijf je bij de dierenbescherming anoniem bij de "dader"?

Mijn ex vriend verwaarloost zijn hond (ook mijn hond geweest) Hij ligt altijd buiten, ook in de regen, wordt niet uitgelaten. Heb deze verhalen gehoord van de mensen uit zijn straat. Zei doen daar niks aan. Dit maakt mij kwaad en ik wil de dierenbescherming bellen. Dit kan niet anoniem maar blijf ik anoniem bij mijn ex?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

PARDON?? jij weet dit al een tijdje en je hebt nog niet eens gebeld?????...laat maar weten in een pb waar ie woont dan bel ik wel!!

tuurlijk blijf je anoniiem..laat maar weten wie die ex vriend van je is!!

ONMIDDELIJK BELLEN NIET OVER NADENKEN!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Gelijk aktie ondernemen.. de prul...Kan er wel om janken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet het al een tijdje....hoor het net. maar je moet je naam en adres opgeven bij de dierenbescherming vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Naatje, je hebt helemaal gelijk.
Het is alleen zo kutkloten dat je in Nederland je hond MAG verwaarlozen. Er is geen wet tegen dierenmishandeling.
Zelf actie ondernemen is een effectievere daad dan de dierenbescherming bellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon bellen!! is hij nou helemaal gek geworden, dat soort mensen mogen ze van mij opsluiten en de sleutel weggooien..wat een laffe kutstreek (pardon my english) om een machteloos dier dit aan te doen, nu jij het ook weet en je belt niet maakt jou dat natuurlijk medeplichtig, je geeft net aan dat het ook JOU hond is geweest, nou ik had al 5x gebeld!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, even ademhalen. Ik ga bellen hoor. Ik begrijp jou reactie helemaal. Je moest is weten wat ik allemaal dacht.
Het gaat ook om de hond, maar ik ben niet voor niks weg bij hem en wil geen contact meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeacht of het wel of niet jou hond is geweest, bellen moet je!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon die hond er OOK maar voor kiezen om weg te gaan en geen contact meer te hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens... jongens... Er zijn ook mensen die met een gegronde reden anoniem willen blijven. Zo'n reden kan ook je eigen veiligheid zijn. Pas op wat je adviseerd, sommige mensen zijn hier erg gevoelig voor. Als zij hier problemen door krijgt dan hoeven wij die consequenties niet te ondervinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok platje ik snap het ook wel.maar als het om dieren gaat...........brrrrrrrr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MORGEN GELIJK BELLEN , EN REGELEN !!! ik kan naatje begrijpen, zij kan JOU overhalen via internet om die hond te helpen. dan moet het wel opvallen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje bedankt, zou precies hetzelfde gereageerd hebben. Soms heb je ff een duw nodig!

Andere antwoorden (3)

Ja, als je dat aangeeft kan dat anoniem.
De dierenbescherming zal een bezoek brengen, en proberen je ex ertoe over te halen om beter voor zijn hond te zorgen.

Helaas is er in Nederland geen wet tegen dierenmishandeling van die soort.
Dieren zijn volgens de wet 'dingen'.
Er zal dus niet veel veranderen.
Zelfs al zou de dierenbescherming de hond weghalen (en die kans is vrij klein), dan kunnen ze je ex niet verbieden om onmiddelijk een andere hond aan te schaffen.

Denk er dus nog eens over na wat je doet.
Handiger zou zijn om de hond zelf stiekem weg te halen en onder te brengen bij lieve mensen aan de andere kant van het land.
Laat je ex maar zoeken...en hij zal er zeker niet achterkomen wie hem dat geflikt heeft.
Weer een hondenleven gered....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Desnoods kan je een getypte brief gewoon anoniem versturen. Maar of ze dan wel actie ondernemen... Niet zo snel vergeleken met niet-anoniem, waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb besloten om gewoon te bellen. Ga dat morgen doen. Had het net geprobeerd maar kan maar tot 18.00 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ platje super....
Volgens mij heb je al genoeg antwoorden hier maar officieel kun je niet anoniem blijven als je je melding doet via de DB (DierenBescherming). Via de website van de LID (Landelijke Inspectie Dienst) kun je trouwens wel een melding anoniem doen. Als je het echt anoniem wilt doen dan kun je het dus zo doen. Je staat natuurlijk ook vrij om het via het meldpunt Meld Misdaad Anoniem te doen.