Bestaan en geen enzymen om de spijsvertering van een hond beter te laten verlopen? Hij is 2 jaar en ruikt uit zijn bek.

Kan de vacht en de adem slecht ruiken door dezelfde kwaal?

Toegevoegd na 2 dagen:
Zijn gebit is volgens de da volledig in orde, hij heeft ook mooie witte tanden. Het ruikt ook anders dan een hond met een slecht gebit. Daarom denk ik dat het van de spijsvertering komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Oh, ik lees net dit: "Tanden poetsen is het meest effectieve [tegen stinkende hondenadem]. Alternatieven voor het poetsen zijn kauwtabletten en speciale voeding. Je hond elke avond na de laatste maaltijd een kauwstrip geven , bv. Orozyme kauwtabletten (bij je dierenarts te verkrijgen). Verschillende voedingsfirma's maken ook een tandbrok. Deze brok is dan groter dan een normale brok, maar dat is juist de bedoeling. Doe die brokken niet in stukjes. In de korreltjes zijn ook enzymen toegevoegd net zoals in tandpasta."

Kauwtabletten en tandbrokken dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

overleg eens met je dierenarts.
ik weet dat er voor katten iets bestaat wat je aan het drinkwater kan toevoegen om tandplak tegen te gaan.
wellicht bestaat er ook zoiets voor honden.
ook hou je het gebit mooi schoon door 'm lekker rauw vlees met bot te geven zo nu en dan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Meestal liggen problemen met de vacht aan het soort voeding. Een slechte adem kan vele ooraken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn hond is 5 ruikt naar roosjes en heeft perfecte tanden haha.
voor zijn vacht baeu baeu berkenteer shampoo, en voor zijn gebit dentasticks (goedkopen van kruidvat zijn beter dan die van pedigree)

de dierenarts keek vorige week in zijn bek en was blij verrast.

ik denk dus niet dat je aan de enzymen hoeft. dentastick is the magic word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden hebben vaak last van tandsteenvorming lees link:

http://www.hondentips.com/artikelen/medisch/hond_stinkt_uit_zijn_bek.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van mijn tandarts om een oud haakje gekregen en haal daarmee regelmatig het tandsteen weg. Daardoor krijgen de anaerobe bacteriën die de stank veroorzaken minder kans om te groeien. Overigens kun je een haakje ook nieuw kopen voor € 14,-. Zie hieronder. Verder goed poetsen natuurlijk! De voeding heeft weinig invloed, behalve als je de hond knoflook voert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat de voeding geen invloed heeft op de conditie van de vacht en op het ontstaan van tandsteen is onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaarne wetenschappelijk bewijs. overigens zei ik niet dat voeding geen invloed heeft op de vacht. Als je geen voeding geeft, gaat de kwaliteit van de vacht uiteindelijk wel degelijk achteruit. Ik zei alleen dat de voeding geen invloed heeft op de geur van de vacht en de bek van de hond. Of een hond snel tandsteen krijgt, hangt af van de samenstelling van zijn of haar speeksel. Mijn hond bijvoorbeeld krijgt heel snel tandsteen.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik ben het met je eens dat de snelheid waarmee tandsteen wordt gevormd individueel is.
toch denk ik dat voeding, met name vers en bot, veel tandsteen kan voorkomen.