Wat nog meer te doen tegen vlooien?

Katten behandeld,huis behandeld met 4 sprays en herhaald. Iedere dag kammen met borsteltje voor vlooien.
Deze week naar dierenarts voor een ander middel ervoor.
Ik heb het idee dat het niet minder word.
Ben nu al 3 weken bezig.
Zelfs kleding gooi ik gelijk in wasmachine bankstellen alles behandeld en extra wassen heel de week, plus me stofzuiger ingespoten binnenkant die ik vervolgens in de schuur zet.
Iemand nog ideeen ik wil er snel vanaf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik had eerst frontline, woensdag gaan we iets halen bij de dierenarts die heb ik vorige week namelijk al 4 keer gebeld voor raad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, word hier echt gek van en flink chagerijnig

Het beste antwoord

www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek...Vlooien
daar staan goede tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx! Vele nieuwe goede tips gevonden ik ga ze zeker uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vele goeie tips die nog werken ook !

Andere antwoorden (4)

Ik gebruikte vlooien anticonceptie, bij de dierenwinkel verkrijgbaar. Het helpt je niet om ze dood te maken, maar doordat ze geen babies meer kunnen maken sterven ze uit. Was volgens mij van beaphar. Wat een rotbeesten hè, die vlooien! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nogal een rotbeesten! Leuk hoor een kitten onderdak geven en ineens deze vieze ongedierte te hebben. Heb er nooit last van gehad omdat ik binnenkatten heb. Dus je begrijpt het al ik baal heel erg en heb er zelf ook veel last van. Duimen maar weer! Plusje van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel heel lief dat je de kitten helpt zeg! Erg jammer dat je er gratis nog meer beestjes bijkrijgt. Bij mij heeft het wel geholpen, succes Menneke ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit ik onderhand ook op de 100 plus degene die het lef hadden om mij te bijten waren snel de pineut. Pff ik tel ze neit eens meer word er zo gek van, ben er 160 euro verrder zonder resultaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat ongeveer 5% van de vlooien op de kat(ten) zit, de rest waart rond in huis. Daarom is een plaag soms lastig te bestrijden, als je het niet goed aanpakt blijf je almaar bezig :-(
Haal Stronghold pipetten voor de katten, dat spul doodt eitjes, larven en volwassen vlooien op de kat. Mag elke twee weken herhaald worden (standaard is het 1 keer per maand maar in dit geval is eens per 2 weken beter).

Spray een paar dagen nadat je de katten behandeld hebt je huis opnieuw, kijk op de verpakking van de spray of je daarna juist wel of niet moet stofzuigen (vaak wel, maar soms mag het pas later). Hoe dan ook: na het stofzuigen de stofzuigerzak vervangen en in een dichte plastic zak weggooien in een vuilniszak of kliko.
Ik heb zelf in zo'n geval Beaphar tapijtspray gebruikt (te koop bij dierenwinkels).

Zodra de plaag onder controle is, kun je wat de pipetten betreft terug naar eens per maand en zou het goed moeten gaan.
Succes, het is een ellende als je dit soort ongewenste gasten hebt :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx hippo plus van mij. Pff wat ben ik toch sjago ervan voel me nergens in het huis op me gemak meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heten niet voor niets plaagdieren... Ze vormen plagen (zwermen), maar ze plagen ook enorm (jeuk en onrust).
Haal teatree oil bij de gezondheidswinkel (of drogist) en druppel 2 druppels in de nek van je huisdier, kost bijna niets, werkt 100% ook goed tegen teken, die beestjes houden niet van die lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heet was je? Want wil je eitjes e.d. dood hebben, moet je minimaal op 60 graden wassen!
En de popstadia van de vlo is niet te behandelen, door die cocon komt geen enkel middel. De pop kan helaas wel een half jaar liggen voordat deze uitkomt.
Dus de katten gewoon goed behandelen, de omgeving behandelen en goed bijhouden.