Wordt mijn kitten beter? Zie uitleg

Ze is 11weken en niks aan de hand. Plots koorts. Iemand met haar naar DH gegaan en die stelde zenuwontsteking in hals vast, koorts. Antibiotica breed spectrum sinds zaterdag en koortswerend middel dat ik haar beide ook thuis geef. Ze eet goed, ze drinkt en is alert maar ze blijft maar in haar nestje liggen. Ze heeft geen diaree. Plasje is normaal. Wat kan ik nog meer doen? Komt het goed met haar?

Toegevoegd na 53 seconden:
Als ze al eventjes wandeld is het stijfjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cica, ja en veroorzaakt een algemene stijfheid. Nu is het beter dankzij antbiotica Baytiel 15mg waarvan een halfje p/d en koortsremmer Meloxivet.
Kleintje is al beter, dank je.

Het beste antwoord

dat je kitten goed eet en drinkt en poept en plast is een goed teken.
je bent gisteren pas begonnen met de ab, geeft het een paar dagen de tijd om aan te slaan.
wat je kan doen is dagelijks probiotica over het eten geven (bij de dierenarts verkrijgbaar).
de ab is een aanslag op de darmflora, en zo herstel je dat weer wat.

beterschap voor je kleintje, hou je ons op de hoogte?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik zal jullie op de hoogte houden, dank rieneke!
Ik heb net thermometer in haar lies gehouden en ze heeft 39.5. Vanmorgen om 5u heb ik haar koortswerend middel gegeven dat door DA meegegeven is. Mag pas morgenvroeg opnieuw geven voor de laatste keer.
Rieneke1
12 jaar geleden
in de lies is geen goede methode, in het kontje is beter.
ik snap dat je zit te stressen, maar je moet de meds echt even tijd geven om te werken.
sterkte ermee!
Ivana
12 jaar geleden
Super antwoord weer Rieneke. +
Zazoe, vraag even aan de DA een speciale dierenthermometer. Die zijn wat smaller en lopen heel snel op, zodat de hele procedure van temperaturen wordt verkort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus rieneke
Rieneke1
12 jaar geleden
dank ivana! ik heb zo'n flexibele, zodat de patient zo nodig kan wriggelen met z'n achterste.
hoewel voor mij al het criterium is: als een kat zich laat temperaturen is het foute boel.
laat hij het niet toe, dan kan je achterover leunen en ontspannen :)
Rieneke1
12 jaar geleden
dank menneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb haar om 21.30 toch koortswerend middeltje gegeven.
Het is allemaal in orde pfieuw. Ze heeft gegeten, ze heeft gespeeld kortom ze is als herboren :-D ze ligt zalig te spinnen nu.
Morgenvroeg geef ik haar antibiotica zoals afgesproken met DA.
Temperatuur nemen in haar poepke durfde ik niet hoor.
Nogmaals dank rieneke x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++++