Mijn hond word een half uur voor een onweersbui onrustig terwijl wij nog niets werken van het weer. Voelt hij het onweer aankomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

ja, als je erop let kan je het zelf ook voelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dieren voelen het altijd beter! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de daling van de luchtdruk waarnemen, sommige mensen krijgen ook flink hoofdpijn dan.
Ik denk dat je hond het al hoort. Dit heb je ook met bijvoorbeeld luchtballonnen. Honden hebben een vele malen beter gehoor als wij mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hond gekend die zijn baasje aan hoorde komen op diens bromfiets terwijl die dan pas na enkele minuten thuis kwam. Het hondje begon dan te blaffen. Hetzelfde deed hij als een bepaalde persoon met de auto bij hen kwam. Als er een andere auto van hetzelfde merk aan kwam dan blafte het hondje niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk he die honden, die van mij blaft ook lang niet bij iedereen die binnenkomt, ik heb het vermoeden dat hij de ene meer mag dan de ander.
En ook als mijn zoons thuiskomen zie ik het aan zijn kwispelstaart, voordat ik zelf wat hoor of zie.
Ivana
12 jaar geleden
Maar dit is iets geheel anders dan luchtdrukveranderingen voelen bij weersverandering.
Dieren voelen het weer aan (heb ik gehoord). Persoonlijk denk ik dat dat is omdat ze vroeger in het wild moesten overleven en dan kan het handig zijn om te weten of je wel of niet een schuilplaats moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden, en andere dieren evenzeer, voelen luchtdrukveranderingen. Deze gaan vooraf aan plotselinge weersveranderingen, zoals bij onweer.
Ivana
12 jaar geleden
Ja dat voelen ze zeker aan,
dat hebben mijn hondjes ook.

Maar als je goed op let dan zie je de vogels plotseling samen met een grote groep naar 1 richting vliegen en te keer gaan
soms lijkt het op schreeuwen tegen elkaar.
dan weet jij ook dat er heel slecht weer op komst is.

Voordat de tsunami uitbrak in 26-12-2004 zochten vele wilde dieren een bescherm plek om aan het gevaar te ontkomen.

Dat is ook bekend gemaakt.

Dieren hebben echt een zesde zintuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor,, sommige honden vernemen het uren van te voren.