Mag waterpest uit vijver in Aquarium?

Ik heb in de tuin een klein vijvertje met o.a. waterpest in.
Sinds kort hebben we voor de kinderen ook een aquariumpje met guppy's in huis staan.
Mag ik van de waterpest uit de vijver gebruiken om m'n aquarium te decoreren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Ik zou dit niet doen omdat je dingen uit de vijver mee kan nemen het aquarium in. Denk hierbij aan bijvoorbeeld eitjes van insecten, en dit wil je beslist niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterpest zijn er in div. soorten, maar de meeste soorten zullen binnen in een aquarium het slecht doen door het gebrek aan zonlicht.
Ze vallen dan uit elkaar en rotten weg.
Voor een aquarium is er een speciale waterpest die geschikt is voor minder licht.( winkel)
Wel kan je Hoornblad proberen, dit zijn ook zuurstofplanten die in een sloot groeien, er zitten geen wortels aan, dus moet je ze er los in gooien.
Uiteindelijk zal ook hoornblad dood gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterpest uit de vijver is hetzelfde plantje als de waterpest die u bij de dierenwinkel koopt voor uw aquarium.
Het kan geen kwaad deze waterpest bij de guppies te doen. Misschien juist wel dolle pret voor ze wanneer er een slakje bij zit. Een slakje is voor u zelf ook handig, want die eet de algen van de binnenkant van het aquarium op.

Muggen larven zijn ook geen punt; guppies eten tubifex, en een muggenlarf is niet zo heel anders gevormd.

De waterpest zou zuurstof aan het water toevoegen, wat weer een luchtpompje kan schelen, als er niet te veel guppies in het aquarium zijn.

Ik zou alleen oppassen met geelgerande waterkevers, want dat zijn roofkevers, maar die herkent u snel genoeg. Vrij grote voornamelijk zwarte waterkevers.

U mag alleen niet uw overtollige waterpest in de sloot gooien. Omdat het daar te snel gaat woekeren en dan de doorstroming gaat blokkeren. (Dus overtollige waterpest; doorverkopen, op de composthoop of in het aquarium.)