Van waar komen vlooien op een kat? En luizen?

Altijd van een andere kat? Maar hoe ontstaan ze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ook al komt een kat nooit buiten of in aanraking met een andere kat, dan nog kan de mens van buiten een vlo meenemen of ze komen van buiten binnen uit de tuin of door bezoek van een ander huisdier. Het hoeft maar een vlooitje te zijn dat eitjes legt op een warm plekje zoals in de vacht van je kat of in een kussen waar de kat op gaat liggen.
Luizen zijn ook uitwendige parasieten maar komen bij onze huisdieren weinig voor. Heeft een kat toevallig luizen dan helpt het vlooienmiddel ook hiertegen.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vlooien en luizen leggen eieren. Op die manier ontstaan ze: Doordat andeere luizen / vlooien eieren hebben gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen van andere katten komen, maar meestal komen ze van buiten.. ( van het gras, van de bomen enz )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment lopen hier erg veel egels rond. Die zitten echt onder de vlooien. Als je dus een beetje buiten woont en niet volop in de stad, moet je ook daar rekening mee houden.
Ivana
12 jaar geleden
nee ze komen niet altijd van een ander kat. ze kunnen van je eigen kat komen en zich in het larve stadium lekker verstoppen in je huis of in je auto.

je kan ze zelf mee nemen van buiten, ook al ben je niet eens bij een hond in de buurt geweest. de kat kan ze ook oppikken. van een andere kat, een ander dier, of uit het gras/struikjes.

hoe ze onstaan?
diertjes, bevruchting, eitje, larve, diertje, bevruchting... ofwel de cyclus van de kleine hardnekkige gluiperds waarvan een zoogdier de gastheer mag zijn.
nou, als dat geen eer is.
hier krijgen mijn dieren preventief hun spulletjes tegen vlooien en wormen. heb er dan ook nog nooit een ontdekt bij ze (ff afkloppen 3x nu hoor)