Onze Oude kip is Flink gepikt door onze andere kippen. Wat nu? Zie foto.

Zij lijkt dood te gaan:(, beweegt heel weinig kan niet op haar poten staan.
Ze is in een tijdelijk hok gezet. Van de andere kippen weg.
Ze heeft water kippen voer en sla.. Ze eet niet.
Wat kan ik nog meer doen?
Zie foto voor 'schade'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Doe wat multivitamine voor pluimvee in het drinkwater.
Als ze het niet uit haar zelf wil drinken, kun je haar wat geven met behulp van een pipetje.

Zorg er voor dat er een bakje kippegrit bij haar in de buurt staat. Dat heeft ze nodig om het voer te kunnen vermalen.

Geef haar gras.

Zorg dat haar kooi tochtvrij staat.
Verder is rust en warmte van belang.

En verder kan het natuurlijk ook gewoon haar tijd zijn...
Ze is al oud schreef je, en een kip heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Waarschijnlijk was ze de laatste tijd ook al steeds zwakker aan het worden. Vandaar dat de andere kippen dat aangegrepen hebben om haar te pikken. Pikken hebben nu eenmaal ook een pikorde.

Toegevoegd na 2 uur:
``Pikken`` in de laatste regel moet zijn: kippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nog wel kunt doen is toch even laten zien aan de dierenarts. Voor het geval ze wel ziek is, of een infectie heeft aan de wonden.
Want ook een dier dat gewoon ziek is kan weigeren te eten of te drinken.
Het hoeft niet perse ouderdom te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt verder niks doen als wat je gedaan hebt.
Je kip is waarschijnlijk geschrokken en daarom eet hij niet.
Laat haar rustig alleen zitten en zet haar niet meer bij de andere want dan begint het weer van voor af aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel vaker kippen gezien die er zo uitzagen nadat ze gepikt waren en die kwamen er vaak wel weer bovenop. Laat haar in dat tijdelijke hok en geef wat extra aandacht. Misschien moet je ook maar even langs gaan bij de dierenarts. Ik denk eerlijk gezegd dat die er niet zo heel veel aan kan doen, maar proberen kan geen kwaad. Succes.