Mijn kitten heeft vlooien, wat nu?

Ik snap wel dat ik zo'n vlooien middel moet kopen, alleen weet ik niet welke. Ik heb niet zo'n verstand van dat soort dingen.

Oh ja, wat zijn pipetten?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/kitten-denk-vlooien-1tje-dood.215605

Het beste antwoord

Ik weet niet hou oud jouw kitten is, maar is het nog geen
8 weken, gebruik dan 'Frontline spray', omdat dit het enige middel is dat veilig is voor zeer jonge kittens. Vanaf 8 weken kun je beter een pipetje met 'Stronghold'. Dit middel bestrijdt namelijk ook teken en (oor)mijten.
Een pipetje is een buisje met zacht knijpstaafje. Door het in de vloeistof te houden en daarbij het knijpertje dicht te drukken. Zodra je het knijpertje loslaat wordt de vloeistof het buisje ingezogen. Je zet nu het pipetje tussen de schouderbladen van het diertje en knijpt weer in het zachte deel waardoor de vloeistof er weer uit gedrukt wordt en bij Stronghold is de stof binnen een uur volledig opgenomen in het bloed van het diertje. Het is onschadelijk bij oplikken en je kunt het diertje ook direct weer aaien.
Koop ook een vlooienkammetje om de ontlasting van de vlooien uit de vacht te kammen. Als je de vacht opzij duwt, zie je vaak zwarte vlekjes en dit is vlooienontlasting. Je ziet het op een wit papier. Als er een roodbruin vlekje achterblijft is dit doordat de vlo bloed zuigt nl. roodbruin.

Toegevoegd na 4 minuten:
De meeste pipetjes zijn tegenwoordig in afgepaste dosis in een apart soort aluzakjes met een dun uiteinde. Dit komt vrij door het puntje eraf te knippen/scheuren. Door het zakje uit te knijpen komt de vloeistof eruit.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Langsgaan bij een dierenarts voor advies? Sorry ik heb geen ervaring! Een dierenspeciaalzaak kan je vast verder helpen. Een pipet is een klein buisje met een knijp-rubbertje aan het einde waarmee je een vloeistof op kan nemen. Om bijvoorbeeld oogdruppels toe te dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet weet, waarom geef je dan antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diegene geeft in ieder geval antwoord op haar vraag wat pipetjes zijn. goed bedoeld toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! :)♥
Pipetjes zijn een soort van kleine tubetjes met anti vlooien middel erin daarmee kun je in de nek van je kat druppeltjes aanbrengen en dan zijn ze volgens mij gegarandeerd zes weken vlooi vrij. je hebt ze van allerlei merken in verschillende prijsklasses gewoon eens proberen en kijken wat het beste helpt je kunt naar de dierenarts of dierenwinkel en zelfs naar de kruidvat daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je advies. :)
Je kunt frontlinespray gebruiken speciaal voor kittens. Kam ook je kat regelmatig met een vlooienkam. Een pipetje kun je ook kopen van frontline deze knijp je uit in de nek van je kat. Deze zijn beiden te koop in de dierenwinkel. Werkt tot 6 weken tegen vlooien, teken en luizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt! Dan ga ik morgen (vroeg) naar de dierenwinkel, en koop ik dat! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook jonge kittens nu 6 weken oud. Erg schattig, maar vlooien zijn niet leuk. Zorg wel dat je huis ook vlovrij wordt gemaakt anders krijg je straks dat ze op je benen springen.
Rieneke1
12 jaar geleden
voor jonge kittens alleen frontline SPRAY gebruiken.
als ze wat ouder zijn, dan vlooienbestrijding halen bij de dierenarts, liever niet bij de dierenspeciaalzaak.
pipetjes van frontline liever niet geven, veel vlooien zijn er resistent tegen geworden.
Er zijn sprays voor katten, maar de kat kan dat weer binnen krijgen als hij zich likt. Een vlooienkammetje is wel een goede oplossing ook al moet je wel leren ze uit de kam te plukken voor ze weer wegspringen. Ik verdrink ze daarna in een bakje met spiritus (ze kunnen niet tegen de alcoholdampen), maar water met afwas werkt ook.
De effectiefste methode is de vlooienpipet. Je moet de druppels direct op de huid in de nek laten vallen (de haren goed opzij duwen en druppeltje op de huid laten vallen, daarna weer op een ander plekje herhalen tot de pipet leeg is). Het is wat lastig de eerste keer maar je bent er wel weer een week of zes vanaf.
Frontline (kitten) was altijd het beste merk, maar de vlooien beginnen er immuun voor te raken. Een alternatief is Advantage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet ook niet goed te stofzuigen en leg eventueel vlooienbandjes in huis.

Toegevoegd na 4 uur:
nadat je je kitten hebt behandeld natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vlooienbandjes in huis is een hele goeie, deed ik ook altijd.
je kunt gewoon bij oa kruitvat en de ah vlooienpipetjes kopen, op de verpakking zelf staat dan of het geschikt is voor een kitten.
je kan ook gewoon aan de balie bij de dierenarts inforeren, kan gewoon zonder afspraak, ze verkopen nml ook gewoon dingen als voer en vlooienspul:)
ook inde dierenwinkel horen ze je advies te kunnen geven welk middel het best geschikt is.
toi toi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, maar dit zijn echt standaard weetjes hoor.

ik vraag me af hoever je je verdiept hebt in het houden van een kat of kitten vóór je eraan begon.

er zijn tig middeltjes op de markt, maar het gaat hier om een kitten. gewoon naar de dierenarts dus, die je zonder verkooppraatjes (die ze in de dierenwinkel wel hebben) aan een goed en veilig product kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh, standaard weetjes? Dit is mijn eerste kitten/kat, dus zoveel weet ik er nou ook niet van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom vraag ik me dus af hoever je info hebt ingewonnen VOORdat je aan een kitten begon?
Ik heb gisteren mijn kitten ontvlooid. Bij de dierenwinkel kun je speciale pipetten kopen voor het jonge kitten.
Pipetten zijn een soort kleine tubetjes die je in de nek van het kitten leeg moet spuiten. Er is nu geen vlo meer te bekennen op mijn kitten. 1 pipet werkt volgens mij ongeveer een maand.
Wat wel aan te raden is: Als je je kitten nog niet ontvlooid hebt, hem niet op stoffen bekleding ofzo laten lopen.
Dan moet je alles weer gaan verschonen enzo.
Vlug naar de dierenwinkel dus:)