Is het slecht voor een valkparkiet als hij met zijn snavel een tijdje aan het pikken is geweest aan een stoepkrijt?

Kan zijn dat hij wat van de stoepkrijt opgegeten heeft.
Hij moet minder dan 2 minuten aan de stoepkrijt gezeten hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat je kunt doen is kijken op de verpakking of het stoepkrijt gifvrij is. Ik neem aan, omdat het voor kinderen is gemaakt, van niet. Het lijkt me dan ook niet erg voor je parkiet.
Misschien heeft hij behoefte aan kalk.
In de dierenwinkel kan je sepia kopen. Dat is de inwendige schelp van de zeekat (zeeschuim of ossa sepia) en wordt ook door vogels gegeten.
In de poreuze schelp zit kalk die de vogels nodig hebben bij het leggen van eieren en voor hun bloedsomloop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeekatten_(inktvissen)

Toegevoegd na 11 minuten:
"Klein" foutje: "Ik neem aan, omdat het voor kinderen is gemaakt, van niet." moet natuurlijk zijn:
"Ik neem aan, omdat het voor kinderen is gemaakt, van WEL".
Sorry ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord? Staat er èèn te vertellen dat er gif in stoepkrijt zit. "of het stoepkrijt gifvrij is. Ik neem aan, omdat het voor kinderen is, van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Rieneke! Ow hahahaha, ik zal dit even bijstellen bij mijn antwoord.... klein foutje mijnerzijds ;-)))) Bedankt MSSnel!
Ivana
12 jaar geleden
Mooi antwoord met (na wijziging :) ) alleen maar waarheden. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ;-)))

Andere antwoorden (1)

Daar heeft hij zijn snavel aan scherp gemaakt.
Dat is niet erg.