Hoe groot mag de afstand tussen tralies zijn voor het houden van degoes?

Ik zou graag een cavia- en konijnenhok ombouwen voor degoes, maar heb wat bedenkingen bij de tralie-afstand.

Het gaat om een kooi zoals in de afbeelding
Zeshoekig, 110 cm X 110 cm X 150 cm hoog
Tralie-afstand: 2,5 cm

Houdt deze kooi degoes binnen of moet er extra draad en/of andere beveiliging komen?

Toegevoegd na 21 uur:
Heeft niemand ervaring met degoes?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De tralieafstand is wel te groot. Ik heb even gekeken en de tralie afstand moet nét ietsje groter zijn dan dat een degoe er twee van in z'n bek kan steken (en deze naar elkaar toe kan trekken).

Maar dan is 2,5 cm te groot, dus daar moet iets aan gedaan worden. Je kan eventueel denken aan (vierkant)kippengaas, die je dan bijvoorbeeld met een schiet-nietmachine tegen de tralies aan kan zetten.

Veel succes!