Hoe kun je het beste 3katten kennis laten maken met een hond?

Ze komen alle3 uit een cattery waar ook een hond aanwezig was maar dat is inmiddels voor 2 katten bijna anderhalf jaar geleden en voor de andere ook al bijna een jaar

Iemand een idee?

Toegevoegd na 32 minuten:
Het gaat inderdaad om een pup (van 9maanden inmiddels)
was ik vergeten erbij te melden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op http://www.kattenplaza.nl/page/kat_hond.php staan nuttige tips! Ik heb nooit zoveel problemen gehad. Zeker als de katten in de meerderheid zijn, is een hond al snel geintimideerd. Belangrijk is dat de hond het laagst moet zijn in de rangorde. Je helpt de katten door ze op hogere grond toe te laten en dat de hond te verbieden. Dus de hond niet op de bank. En de kat wel op de tafel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste een 'nieuw-komer' introduceren door hem/haar beschermd kennis te laten maken met de vaste bewoners. Ik zou de hond dus in een kamerkennel in de woonkamer zetten, zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken, maar elkaar niet kunnen beschadigen. Even afzien voor de hond, natuurlijk, maar een nieuw dier in een bestaand territorium introduceren kost tijd.....
Ik zou ze ook gescheiden voeren, want je kunt sowieso geen kattebroodjes oid. laten staan, als de katten dat gewend waren, want die zijn natuurlijk gelijk verslonden als de hond erbij kan - een hond schrokt zijn eten binnen 30 sec op, terwijl katten de hele dag 'snoepen', dus je moet toch overwegen, waar (en vooral hoe hóóg !!) je het katteneten voortaan gaat voeren.
Daarna de hond langzaam, kamer voor kamer, meer bewegingsvrijheid geven, zodat er steeds minder privé-kattengebiedjes komen, en de hond zo zijn eigen geurtjes steeds meer af kan geven.
Zeker als de katten honden kennen, moet het geen probleem zijn, zeker niet als het om een pup gaat, maar dat heb je niet vermeldt....
Ik zou ze alleen voorlopig nog niet alleen thuislaten bij elkaar - maar dat had je waarschijnlijk zelf al bedacht.
Suc7 met je beestenspul!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste moetje aan die 3 katten een uitnodiging verzenden tegelijk ook ééntje voor de hond. En als dat voormekaar is. Met ze alle aan de tafel zitten. En dan moet je ze één voor één voorstellen aan de hond. Inmiddels gaat dit allemaal zo. Suc6. . . Mvg