Konijnenkenners: hoe krijg ik mijn konijn wat dikker?

Hij is erg oud en erg dun, ook al is zijn eetlust goed. Zijn er gezonde dingen die hem laten aankomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er mee naar de dierenarts en dan weet u direct of het konijn gezond is.
ahumm, tja de kerstdagen staan sneller voor de deur dan Broer Konijn kan aankomen.

Het beste antwoord

Je kunt je konijn wat brood, pap en wortels geven. Maar let wel op wat je je konijn geeft en geef altijd overal een beetje van zodat je konijn afwisseling krijgt. Hier staan dingen op die je konijn mag eten en er staan hele handige tips over het voeren op: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79032-wat-mogen-konijnen-eten-en-wat-niet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is voor konijnen ook droogvoer beschikbaar. Er wordt echter aangeraden om het konijn zo min mogelijk droogvoer en vooral veel hooi te voeren. Van te veel droogvoer kan een konijn gauw te dik worden en daardoor ontstaan weer allerlei gezondheidsproblemen. Als je het konijn droogvoer willen geven, dan heeft biks de voorkeur ten opzichte van gemengd voer. In biks zitten namelijk veel waardevolle voedingsstoffen in.

Vers voer
Omdat het konijn in de natuur ook veel verschillede plantaardige producten eet, kun je jouw konijn ook een divers scala aan groenten voorschotelen.

Een aantal voorbeelden van geschikte groenten voor konijnen zijn: wortelen
andijvie
witlof
broccoli

Ook zou je het konijn kruiden en planten uit de natuur kunnen voeren die je zelf kunt verzamelen zoals:
grassen
paardebloembladeren
weegbree

Het is wel belangrijk om het konijn altijd langzaam te laten wennen aan nieuw voer, anders kan hij diarree krijgen. Geef het konijn iedere dag een beetje meer en houd daarbij goed de keutels in de gaten. Voor alle groenten, kruiden en planten geldt wel dat het gewassen moet worden. Ook fruit is een lekkernij voor je konijn. Denk dan bijvoorbeeld aan een stukje appel, peer of banaan. Hiervoor geldt ook weer dat het konijn eraan moet wennen. Af en toe een klein stukje oud hard brood is ook iets waar het konijn van smult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het konijn ook wat dikker kunnen krijgen door het dier te verwennen met een beetje Olvarit ( de eerste fruithapjes bijvoorbeeld )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kreeg hij toen hij last had een haak aan zijn kies. Hij vond het niet lekker!