heeft iemand een tip hoe ik mij kittens kan afleren om niet meer overal in huis te plassen????

Mij kittens plassen overal in huis terwijl ze wel gewoon zindelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Zijn het katers ?
Leg op die plaatsen zilverfolie neer daar hebben ze een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar toch niet zindelijk dan, consequent naar de bak blijven dragen, misschien kun je ook proberen wat valeriaan druppeltjes in de kattenbak te doen, daar zijn ze dol op! Hoeveel kattenbakken heb je staan? 1 is niet genoeg, misschien kun je een paar kleine teiltjes of dozen neerzetten met een klein laagje grit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van me had een kat die af en toe in huis pieste. Een keer deed ze het weer, toen reageerde die vriendin heel boos, greep de kat en wreef hem door zijn eigen pues en zette hem daarna op de kattenbak. Beestje heeft het daarna niet meer gedaan.
Voor de duidelijkheud: ze heeft niet met de kat gegooid of hem zeer gedaan. Hij zal wel geschrokken zijn, maar meer niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte optie, want je zult eerst moeten weten WAAROM het beest het doet, zeker als ie al wel zindelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dan eens opties noemen waarom ie het zou kunnen doen?
Hij poept wel in de bak. Hij is nog jong en... Hmm, iphone, ik kan niet zien of ie wel op de bak heeft gepiest...
Rieneke1
12 jaar geleden
wreed en zinloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wreed en zinloos? Serieus. Ze heeft het beestje geen pijn gedaan. Hij schrok eventjes, maar er zijn ook mensen die katten voor hun eigen plezier aan het schrikken maken. Het heeft geholpen, dus zinlos was het ook niet. Serieus, leg me uit?! Vroeger, toen wij in katoenen luiers liepen, werden we ook eerder zindelijk dan kinderen nu. Luiers absorberen zo goed dat kinderen nauwelijks merken dat ze met een vieze broek lopen. En nee, als kind werden wij niet door onze uitwerpselen gerold. Maar we hadden er wel last van.
Deze kitten piest en gaat vrolijk verder spelen of zo. Werkelijk, ik zie het wrede en zinloze niet, dus leg dan uit! Ik ben erg benieuwd. Ik vind katten superleuke dieren en die vriendin was ook altijd erg lief voor haar katten en dr katjes waren dol op haar. Waarom wreed en zinloos? Waarom een slechte optie?
Kat geen pijn, daarna zindelijk, iedereen blij. Explain aub
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat kan last van stress hebben, de bak te vies vinden of het ontwerp van de bak vervelend (wel of niet een dak of een klep), of een bak willen voor piesen en een andere voor poepen, een hekel hebben aan bijvoorbeeld andere korrels (ander soort of 'nu nog beter' met een net even ander luchtje), of, en dat is ernstiger: last van blaasproblemen waardoor ze ineens overal gaan plassen.
Mijn 'ik ga nietnooitnever op de bak ik pies en poep alleen en uitsluitend buiten!!'-kater ging ineens binnen piesen, gelukkig had ik daarom gelijk doro dat het mis was en zaten we op tijd bij de dierenarts: blaasgruis en bijna helemaal verstopt. En bij kittens is het net als met kinderen: soms gaat het domweg een keer mis, dat hoort erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wreed omdat het een straf is voor iets dat geen misdrijf is - je weet niet waarom de kat het deed, maar in elk geval niet om te pesten of om vervelend te zijn.
Het is zinloos omdat je de kat vooral bang maakt, en er niets van leert. In dit geval is het kennelijk goed gegaan, maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hippo: thx voor je uitleg. Ik kan me niet in alles vinden, want t klopt niet allemaal met deze vraag, maar in een bredere context ben ik blij je antwoord te lezen!
het zijn kittens: in hun spel vergeten ze op tijd naar de bak af te reizen.
allereerst zou ik ze nog niet het hele huis ter beschikking geven, maar hun ruimte nog wat beperken.
je geeft geen leeftijd aan, dus ik ga uit van echt jonge diertjes.
verder zou ik in de ruimtes waar ze mogen komen, her en der bakjes neer te zetten, zodat er altijd 1 binnen pootbereik is.
simpele teiltjes van de blokker voldoen uitstekend.
naarmate de kittens opgroeien, kan je het aantal bakjes verminderen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor hun drolletjes zijn ze toch ook op tijd bij de bak?