Kan ik mijn jonge katje geitenmelk aanbieden als alternatief voor de melk van haar moeder? Ik ben niet van plan om dure kittenmelk te kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ja. Op deze website van kittenopvang staat dat zij geitenmelk geven aan kittens van 1 tot 5 weken:
"Katjes zonder moeder krijgen een speciale melkvervanger of geitenmelk en vanaf week 4 ook Nutrix."

http://www.kittenopvang.nl/kittens.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, geitenmelk heeft niet de goede samenstelling.
als je toch geen geld in dit kitten wil steken, kan je het misschien beter naar een kittenopvang brengen.
of informeer eens bij asiel en dierenbescherming of die nog ergens een moederpoes weten waar je de kleine bij kan aanleggen.
de kleine verdiet een kans gezond groot te groeien.

Toegevoegd na 53 seconden:
verdiet= verdient, sorry.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dat zou ik niet doen, de samenstelling is anders. Ik zou het beestje wennen aan water, evt in het begin nog vermengd met moeder/kittenmelk en langzaam afbouwen.

Je kan ook melkpoeder kopen, zie op onderstaande link.