Dat ligt er erg aan wat voor een soort je hebt en hoe goed je er voor zorgt. Een Russische dwerghamster bijvoorbeeld, wordt gemiddeld tussen de 2-3 jaar.
Maar een goudhamster kan wel een jaartje of 2 ouder worden. Alhoewel dat niet altijd hoeft, mijn moeder had vroeger een hamtster die 7 is geworden. Dus het ligt er maar net aan hoe gezond zo'n beestje is.

Groeten, lizard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gemiddeld (uit ervaring ) leven ze tussen de 3 a 4 jaar en heel soms 5.
Wij zij nu met nummer 4 en 5 bezig en het blijft leuk.
Suc6 verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger een dwerghamster en die leeft 2 tot 3 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd is 2-3 jaar. Ze kunnen max. 7 jaar oud worden. De ervaring is dat de bonte (tweekleurige) hamster vaak de 2 jaar niet haalt. De Chinese hamsters worden meestal het oudst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hamster werd 3jaar en mijn andere 2

ze worden gemiddeld tot 2-jaar maar kunnen max 7 jaar worden

Hoe oud worden ze?
Hamsters leven helaas niet lang. De gemiddelde leeftijd is 2-3 jaar. Ze kunnen maximaal 7 jaar oud worden. De ervaring is dat de bonte (tweekleurig) hamster vaak de 2 jaar niet haalt. De Chinese hamster worden meestal het oudst.

Toegevoegd na 30 seconden:
2- moet 2-3 worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ksnap niet waarom ik een duimpje omlaag heb maar goed.
Een syrische hamster (goudhamster) word gemiddeld tussen de 2 en 3 jaar. Een russische dwerghamster en een campbelli word gemiddeld tussen de 2 en 3 jaar (alhoewel er gevallen van rusjes bestaan die 6 jaar zijn geworden). En ook de roborovski dwerghamster kan tussen de 2 en 3 jaar worden. De chinese dwerghamster word ongeveer 4 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de 2-3 jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen 2-3 jaar het komt zelden voor dat een hamster ouder word.