Welke schildpad blijft klein?

Ik ga een schildpadje kopen maar ik weet niet welke schildpadden voor altijd klein blijven. Ik wil een waterschildpad.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik wil een schildpad die graag in het water en liefst ook op zand of grind etc is. Het moet maximum 5 cm zijn en ook blijven. Ik heb na school de hele tijd om hem te verzorgen etc..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

De Muskus schildpad staat ook wel bekend als Sternotherus Odoratus. Ze komen oorspronkelijk (net als de Roodwangen en de Druppelschildpadden) uit Noord Amerika. De soort blijft vrij klein en wordt zo'n 13,5 cm schildlengte. Hierom kan deze schildpad in een vrij kleine bak gehouden worden.

Toegevoegd na 9 minuten:
De Kinosternon of modderschildpad is ook een kleine soort, met een maximale schildlengte van 12,5 cm. Meer info bij de bronnen hieronder:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De gestreepte modderschildpad, Kinosternon Baurii Baurii, heeft als grootste schildlengte slechts 9,7 centimeter. Dit is een van de kleinste soorten zoetwaterschildpadden.
Amadea