Waarom heeft mijn hond hele korte dromen?

als mijn hond droomt is dit heel erg kort 2x piepen/blaffen en hij is wakker dan kijk te me aan en bespringt me of hij me 10jaar niet heeft gezien

waneer heeft een hond lange of korte dromen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Honden vallen binnen de seconde in slaap en kunnen dan meteen beginnen dromen. Waarschijnlijk droomt je hond zo kort, omdat hij wakker wordt van zijn eigen gepiep, geschop of geblaf. Bij het wakker worden weet hij een seconde niet waar hij is, (dat hebben wij soms ook) maar dan ontdekt hij jou en is blij dat zijn enge droom niet echt was :)
Je hond zal wellicht langer dromen als hij stil is tijdens zijn droom. Dan maakt hij zichzelf niet wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat een hond sneller wakker is betekent niet dat hij/zij minder diep slaapt
een hond hoort namelijk heel veel beter dan een mens

Toegevoegd na 13 minuten:
misschien is dit dan antwoord op je vraag:

Op het moment van dromen zijn we zowel actief als inactief bezig. We slapen, zijn dus in rust, maar onze ogen maken toch bewegingen en onze hersenen werken. In een droom worden dingen die we hebben meegemaakt verwerkt. Allerlei zaken en gebeurtenissen worden tijdens het dromen opgeslagen, krijgen een “plekje” in de hersenen. Dit alles gebeurt in de REM-slaap (Rapid Eye Movements).
Bij de hond gebeurt hetzelfde. De hond doet,als het goed is dagelijks veel indrukken op.

Mogelijk doet jouw hond dagelijks weinig indrukken op. bijvoorbeeld doordat hij elke dag hetzelfde rondje loopt, weinig uitgelaten wordt??
ik ken de situatie natuurlijk als dit niet het geval is kan je het als niet geschreven beschouwen, is dit wel het geval dan is dit een degelijke hypothese
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag maar bedankt
Het is goed dat je hond droomt, hij verwerkt zo zijn emoties van de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op mijn vraag maar tog bedankt
Net als bij ons zijn dromen bij honden kort. Zelf heb je het idee, dat dromen een kwartier of langer duren. Dat is evenmin waar.

Een hond die een echt hondenleven heeft en weinig gespannen is, droomt ook weinig of niet. In ieder geval is er dan uiterlijk geen droompatroon waarneembaar, zoals blaffen, piepen en (hard)lopen. Dat wil niet zeggen dat de hond overdag achter de kachel moet blijven liggen, wel dat hij een uitgebalanceerd hondenleven krijgt. Zijn neus kan gebruiken, bij zijn roedel kan zijn als hond, en heel veel lange wandelingen kan maken, los van de lijn.

Als een hond erg veel (zichtbaar) droomt, is dat geen best teken.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er dan als hij heel erg vaak droomt mijn hond heeft nu voor de eerste keer in zijn leven gedroomt bij mij
Ivana
12 jaar geleden
Als een hond heel vaak zichtbaar droomt, trekken met de poten, piepen, blaffen, enz., betekent dat, dat hij tijdens het waakzame deel van de dag teveel spanning opbouwt. Een hond die gewoon hond kan zijn en niet aan on-hondse spanning wordt blootgesteld, droomt niet.
Dat je jouw hond pas eenmaal hebt zien dromen, betekent dat hij weinig stress opbouwt. Zeer goed dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt +