Waneer laat een hond een scheet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is mijn buurvrouw dr hond meer dan 50x dood gegaan minnetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 100x totaal

Het beste antwoord

Inderdaad. Precies om dezelfde reden als een mens. Het kan ook zijn dat hij zijn eten zo gulzig naar binnen hapt dat hij veel lucht in de darmen krijgt. Tja, het moet eruit......
Ook als hij iets heeft gegeten waar hij niet aan gewend is...en dit kan van alles zijn en hoeft helemaal niet slecht te zijn, kan hij gasvorming krijgen.
In de meeste gevallen is het helemaal onschuldig..... voor de hond :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Hetzelfde als bij de mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus is het dan iets abnormaler als een hond dat doet of is het gewoon het zelfde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het niet, vandaag kwam er ook een vraag over dat de scheet van een hond erg vies stinkt. Het is dus normaal kan ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vies moet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetje is trouwens niet van mij hoor
Omdat hij teveel gas in zijn darmen heeft en dat moet eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan samenhangen met het voedsel, een teveel aan eiwitten kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat bacterien zich ophopen in de darmen en daar gassen aanmaken.

Toegevoegd na 52 seconden:
Misschien eet de hond in kwestie wel (te) veel vlees?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee vooral brokken natuurlijk en een vis/gehakt snoepje na het uitlaten en eens in de maand paar stukjes kipfile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond kan niet teveel vlees eten. Het is een vleeseter. De darmen zijn niet in staat groente (voldoende) te verteren.
als hij verkeerd voedsel heeft gekregen
als dit vaak het geval is raad ik je aan het voer eens te veranderen (als je hond oud is moet je een kijken naar senioren honden voedsel)

als het gewoon een keer een scheet is dan is er over het algemeen niks aan de hand. mensen laten er volgens mij een stuk of 15 per dag.

Toegevoegd na 3 minuten:
volgens wiki is dit trouwens 12 tot 25 en volgens bijgevoegde bron is dit 14 per dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik ervaren heb met honden en katten en voer, hebben de meeste geen last van normaal voer. Af en toe een scheet laten is niet erg, lijkt me.
Bij één ervan (een hond) kregen we last van de hele dag scheten laten. Zij moest toen speciaal voer hebben voor gevoelige magen die minder belasting konden hebben, en ik moet zeggen het hielp enorm (ons meer dan haar vrees ik!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als die het al doet dan overdag, tijdens zijn slaap is het vaak minder.