Wat is de richtprijs voor pups, kruising stafford x pitbull??

een vriendin van mij heeft pups van bovenstaande combi. Ze vraagt zich af wat de richtprijs is om de pups te verkopen? Heeft iemand een idee wat redelijk zou zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig vragen ze al hele bedragen voor maar een kruising, en mensen hebben het er nog voor over ook. Belachelijke prijzen, dus ze kan er gerust veel voor vragen, mensen betalen het toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pitbull is geen ras, dus gaat het om een hond met 1 Staffordouder en 1 bastaardhond.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan, zijn de beide ouderhonden getest (met goede uitslagen) op erfelijke aandoeningen en heupafwijkingen, ontwormd, 1e inenting gehad en gechipt, dan kun je misschien zo'n 250 á 300 euro vragen.

Heb je dit alles niet gedaan of slechts gedeeltelijk, dan zakt de prijs zeer snel. Mensen nemen dan immers een grote gok met de gezondheid van de pups.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier moest bij staan: EN DE PUPS ontwormd, 1e inenting gehad en gechipt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in principe wat een gek ervoor wil geven, of natuurlijk wat ze ervoor wil vragen.

persoonlijk zou ik de prijs aan de hoge kant houden. puur om te voorkomen dat mensen deze hond niet nemen als verlenging van hun status (kijk eens, ikke is heel stoer hoor)

het werkt selectief, mensen denken meer na over een aanschaf (geen impuls dus)

verder ligt het aan de kosten die gemaakt zijn. ouder dieren getest, kosten dekreu, gezondheidsverklaring dierenarts, enting, ontworming, paspoort, koopovereenkomst (al dan niet met bepaalde voorwaarden) chip etc.

hoeveel tijd is er in de pups gestoken, zijn ze huiselijk opgegroeid, hebben ze tijdens de fases (waarvan inprentingsfase) voldoende kennis gemaakt met zoveel mogelijk verschillende situaties.

wil ze er wat leuk aan overhouden, of kiest ze ervoor om mensen te selecteren. (kijken waar hond terecht komt, wat is de persoonlijke situatie, waarom wil je een hond, en waarom deze hond, heb je ervaring met deze honden, wil je gaan fokken, of zoek je gewoon een stoertje aan het andere eind van de riem)

!!!!!!1 tip...
welke prijs dan ook... verkoopt ze de pups via marktplaats controleer dan ALTIJD de gegevens die je krijgt. vraag ALTIJD naar een kopie van een ID bewijs.
wil iemand dit niet dan heeft ie hier een reden voor, dus het is selectief en je hebt wat om op terug te vallen mocht het nodig zijn.

het lijkt overdreven maar struin al jaren op dit soort sites en heb (wederzijds) contact met een districtinspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming die ik regelmatig info doorspeel over hondenhandel en broodfokkers. je wil niet weten wat voor beerput het is en hoeveel verhalen, vreselijke foto's en andere nare ervaringen ik heb weten te verzamelen en doorgespeeld naar de LID die het weer doorspeelt naar het AID.
onderzoek door het AID loopt vaak op niets uit (ze doen hun best) maar honden verdwijnen, en de mensen zijn niet meer vindbaar want gegevens zijn vals of er is niet genoeg aan te tonen door het ontbreken hiervan. de wetgeving op dit gebied schiet ook nog eens ernstig tekort, dus je kan eigenlijk geen hol

ik wil je niet bang maken, maar wil je enkel inlichten zodat de hondjes goed terecht komen en niet in een schuur verdwijnen voor de fok, een gevecht, of van de ene naar de andere gaan omdat ze niet weten hoe met een hond om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, maar was niets anders van je gewent;) Ze wilde mij er een voor 750 euro verkopen... ik zei nou voor dat geld heb ik er een met stamboom en 'garantie'(je snapt wat ik bedoel!) dus toen vroeg ze of ik wilde kijken wat een redelijke prijs is.. ik denk dat ze met dit verhaal ook wel heel ver komt!! Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(bloos) dank je :) oef, 750 is niet gering. van de andere kant ken je de ouderdieren, hun karakter, geschiedenis etc waarschijnlijk wel. (kans op een pup uit puppy mill is dus 0,0 erfelijke aandoeningen heb je nooit garantie op OOK niet bij een erkende fokker!!, maar aan een vriendin zo'n (belachelijk hoog) bedrag vragen... dat is nogal wat!
een blauwe pup kan het nog wel opbrengen, maar dan nog. bij een fokker worden ouderdieren getest op erfelijke aandoeningen. vaak is het een moment opname, dus zekerheid geeft het niet. niet alle aandoeningen zijn verplicht te testen, en heel weinig mensen vragen naar de testuitslagen (hoe recent zijn ze zin weten ze vaak niet eens)
schriftelijke garantie krijg je bij veel fokkers maar dat gaat vaak ook niet zonder slag of stoot. (kijk wel of ze aangesloten zijn bij de rasvereniging en raad van beheer) een fokker die 'ergens' geregistreerd staat is lang niet altijd een betrouwbare fokker. schriftelijke garantie is vaak voor een bepaalde periode. erfelijke aandoeningen komen vaak veel later aan het licht.
dan kan je je hond inruilen voor een pup. (heel weinig mensen die dát doen hoor :) dus hoe dan ook, altijd scherp blijven en ogen open houden :) je vriendin kan zich beter bezighouden met een goed plekje voor de pup dan met 'hoe vang ik zoveel mogelijk voor mij pups'. maar goed, ik weet dat lang niet iedereen hier zo over denkt (helaas!!!!!) ik hoop dus dat ze wat aan de info heeft :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben net een pup gekocht :$ hihi kruising friese stabij!! Past op dit moment toch meer in ons plaatje :) zijn net 150 km wezen rijden om te kijken en nu weer terug haha echt super pups, zagen er stuk voor stuk geweldig uit en moeder ook (vader onbekent) aardige mensen en alles netjes op orde!! Nu maar even 5 weken wachten en dan de drol ophalen hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Boxer
klopt helemaal!! :) het ging mij in de reactie meer om de controle die er op de wet-, en regelgeving is.
de RvB is een overkoepelend orgaan waar je als rasvereniging geregistreerd staat welke je meer info kan geven over de fokkers en beschikbare nestjes. wat ik bedoelde is dat je de via de RvB van een bepaald ras de betreffende rasvereniging op kan zoeken, welke weer een lijst hebben van de aangesloten fokkers. er zijn namelijk fokkers die en hele betrouwbare en professionele website hebben, van alles beweren, maar ondertussen rotzooien met entingen, paspoorten en testuitslag, en andere valse documenten. vandaar 'oogjes openhouden' :)
Anderhalf jaar geleden heb ik heb ik zo'n combi gekocht, voor mij was het 350/400 euro.. Ze waren ontwormt en die eerste paar prikjes gekregen, ik heb zelf moeten chippen en die andere prik moeten doen. Dus denk rond 350/400 euro