Mijn kitten heeft sinds een dag diarree. Wat kan ik hier aan doen?

Mijn kitten (10 weken oud) heeft net diarree gekregen. Ik las op een site dat dit bij kittens kan wijzen op de parasiet Giardia. Laatst zijn we nog naar de dokter geweest en toen was alles perfect in orde, nu ziet hij er een beetje te dun uit. Je kunt zelf z'n ribben voelen dat terwijl hij al zijn eten opeet. Moet ik hiervoor naar de dierenarts gaan, of kan ik dit zelf oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hoelang heeft de kitten al diarree?
Door dat je zegt dat ie erg dun lijkt klinkt het of ie er al langere tijd last van heeft.
Wat geef je je kitten te drinken? Water, melk, kitten melk?
Als je melk te drinken geeft moet je hier onmiddellijk mee stoppen, want "gewone" melk kan een kat niet hebben.
Leer de kitten water te drinken.
Wat voer je, droge brokken of alleen maar vlees uit blikjes.
Droge brokken is het beste, een blikje vlees af en toe als extraatje is geen probleem.
Ondanks dit allemaal zou ik ook even langs de dierenarts gaan. Vaak geeft dit ook jou wat rust en als er iets ernstigs aan de hand is kunnen ze het zo snel mogelijk verhelpen.

Succes, en laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We geven hem alleen water (dus nooit gewone melk!) en ook droge brokken. Zoals hier boven vermeld heeft hij dit sinds één dag. Maar er zal zeker een bezoekje aan de dierenarts volgen ;) Dankjewel voor je reactie.

Andere antwoorden (1)

Ik zou even naar de DA gaan. Wormpjes (waar ik aan denk) kan schadelijk zijn voor kittens, en is met 1 pilletje te verhelpen. Zou echt er even naar laten kijken. Al is het maar voor je eigen gevoel.