hoi ik heb 2 honden broer-zus het meisje heeft haar regels .maar als ze het nu doen kan ze kleintjes krijgen of kan dat alleen na die regelstijd ?

ze is 1jaar en ik weet broer en zus mag niet
we gaan de jongen binnenkort castreren
we kunnen ze niet uit elkaar zetten want dan maakt de jongen alles stuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Ja, dat kan. Je kan de jongen toch in een bench zetten, dan kan hij niks stukmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens haar loopsheid is ze vruchtbaar, nu de reu nog niet gecastreerd is kan hij haar dekken. Misschien ben je al te laat als ze al die tijd samen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dagen dat een teef loops is duurt ongeveer 3week,dat ze vruchtbaar is verschilt van hond ,als ze dit is laat ze de reu toe,je kunt het ah gedrag van je teef zien,
je moet ze echt scheiden,ook is dit het beste voor de teef,want die word er ook onrustig van,ik zelf heb het ook gehad ,ik deed de reu in de bench,of de teef,dit wisselde ik natuurlijk af,maar de reu wordt echt dol als de teef zo dichtbij is,ik heb de teef toen ze de reu toestond die dagen naar mijn ouders gebracht,je wordt nml zelf ook gek,en je honden kunnen er toch echt niets aan doen.nadien heb ik de teef laten steriliseren,en een dekking met broer zus lijkt me toch echt niet oke .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk kunnen ze kleintjes krijgen. Dat maakt heen enkel verschil al zijn ze broer en zus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De loopsheid is de vruchtbare periode van de teef. Tijdens deze periode kan ze gedekt worden.

Er is een behoorlijke kans dat uw hond nu al gedekt is en dus ook bevrucht.

Je kunt het beste onmiddellijk contact opnemen met uw dierenarts. De teef kan dan een kuur krijgen waardoor de eventuele bevruchting wordt afgebroken. De teef wordt daarna opnieuw loops, maar dat is beter dan ongewenste puppies.
Zorg er dan zeker voor dat de reu en de teef niet meer samen kunnen komen zolang ze loops is.