Poes blaast, maar is niet boos???

Ik wil mijn poes naar binnen laten want ik hoor heet miauwen. Maar zodra ze mij ziet door het raam van de deur, blaast ze een keer, en gaat ze verder met miauwen. Als ik de deur open doe komt ze luid spinnend binnen. Ze is niet boos maar wil juist mijn aandacht. Ik snap er niets meer van. Heeft iemand een idee?

Mvg,

Hendrik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Kan zijn dat ze net heel even schrikt als ze je door het raam ziet en snel inziet dat het in orde is. Kan verklaren waarom ze eens zo "happy" is nadat ze weer wat haar "kater" (schrikreactie) bekomen is ;-)
Mogelijk is het het venster waar ze eventjes moeite mee heeft. Blaast ze ook als ze je door een open raam ziet? (dus niet doorheen het glas)

Sommige poezen kunnen ook eventjes laten weten dat ze "kwaad" zijn bv. omdat ze niet buiten willen zijn. Het is mogelijk dat ze op die manier probeert te communiceren met jou dat ze zich buitengesloten voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar was je poes al geagiteerd omdat ze naar binnen wilde.
ze zat al flink te mauwen.
bij het plotselinge zien van jou, komt daar nog een prikkel bij.
ik denk dat ze de overload even kwijt wilde door te blazen.
toen deed je de deur open, en kon ze naar binnen.
alles weer goed, dus reden om eens flink te spinnen :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi zie het helemaal voor me. HEHÉÉ....!!! zat hier al een hele tijd te miauwen op de automatische piloot in gedachten verzonken, en plots sta je daar ineens?!! pfffff, maar ben wel blij dat ik eindelijk naar binnen mag want vind je nog steeds wel heel erg lief hoor... een kat heeft gewoon personeel, daar komen we niet meer onderuit. :)) +1