hoe kan mijn konijn zijn overleden?

Mijn konijn was 2.5 geworden eergister ging hij stil in een hoekje zitten en at niks vanochtend kan hij bijna niet meer lopen ik heb heb toet 2 uur opschoot gehad en ik merkte dat hij niet meer op ze pootjes kon staan! En toen hij in ze hok was zag je dat ook hij strompelde een beetje naar een andere plaats en vanavond is hij heel zachtjes overleden! Wast zou de aanleiding geweest kunnen zijn? Bedankt! Zie foto toen was hij al overleden! En nee dit is niet zijn hok hoor!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Dat kan van alles zijn.
Ik denk aan een hersenbloeding of een hartaanval, omdat hij niet meer kon lopen.

Sterkte, mooi doosje heb je voor hem gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat zijn tanden te groot waren. Hierdoor kan een konijn niet meer eten en gaat dan dood van de honger. Eigenlijk was het verstandig geweest als je gisteren even naar de DA was gegaan met je konijn. In ieder geval, heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve sterreh, misschien kan de dierenarts je dat vertellen.. Bel hem eens ... Sterkte, je konijntje heeft nu geen pijn meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak blijft de oorzaak van het overlijden van een konijn onbekend.
Het kan een virus geweest zijn. Het zou ook kunnen dat zijn tanden te lang waren en hij daardoor niet goed meer kon eten. Dat hij zo onvast op zijn pootjes stond kan zwakte geweest zijn.
De tanden en kiezen van konijnen hebben een open wortel en groeien gedurende hun hele leven door. De snijtanden groeien 2-2.4 mm per week. Het gebit van een konijn is door de kleine mondopening voor het grootste deel verborgen. Afwijkingen aan het gebit kunnen dan ook ongemerkt ontstaan.
Jij kon het dus niet zien en er niets aan doen.
Sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strekte met je konijntje, het kan inderdaad een hersenbloeding geweest zijn , mijn konijntje is daar ook aan overleden, ze was ook net 3 jaar. Maar het kan van alles zijn, veel sterkte nog