Waarom gaat mijn hondje op haar rug/zij liggen en maakt een biddende/smekende beweging met haar pootjes voor haar snuit terwijl ze kwispelt?

Ze lijkt hierbij erg blij te zijn of is dit gewoon onderdanig gedrag? Ik kan er zelfs om vragen, maar ze doet het dan niet altijd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
Wat een lieverd!

Het beste antwoord

Dit lieve gedrag is laten zien dat de hond jouw vertrouwd.

Wat een mooi gevoel het vertrouwen krijgen van een dier!
Pure overgaven .
Niets dominant ,maar ik laat me aaien en knuffelen door jou!

Toegevoegd na 13 minuten:
mijn kleine hondje een Bolognezer ,deed dit nooit.
Omdat ze heel angstig was en dat vond ik zo jammer en vooral zielig.

Ik heb nu 2 andere hondjes en die doen dat wel,het is net of ze af heeft gekeken,want wat ze nooit heeft gedaan in 6 jaar lag ze plotseling zomaar ineens voor mij op haar ruggetjes.

Echt mijn geluk kon niet op,het overgeven ,de angst na al die jaren is weg!

Geniet er maar lekker van,en veel knuffel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ze kwispelt met haar staart terwijl ze op haar rug ligt, is het een vrij dominante hond die wil tonen dat jij van haar geen schrik moet hebben. Ze vraagt dan gewoon aandacht van jou. Heeft ze op haar rug liggend de staart tussen de benen, is het een onderdanige houding en vraagt ze om verwend te worden door jou. Ze wil hier ook mee zeggen, zie je wel, als je nu bijt bent ik dood. Meer dan mijn leven kan ik je niet aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen dominantie !! Totaal niet zelfs.
Dit is gewoon vragen om aandacht en misschien zelfs onderdanigheid.
Doet ze dit ook als ze andere honden tegenkomt.

Een dominante hond gaat altijd statig staan met de kop en staart omhoog.

Ik zie dat dit een vrij jong hondje is ?

Dit heeft totaal niets met dominantie te maken !! Misschien zelfs niet eens met onderdanigheid maar puur het feit dat ze aandacht vraagt.