mijn hond heeft vlloien,druppels helpen niet en vlooienband ook niet,wat dan wel?

vroeger werkte een vlooienband prima bij mijn hond,maar dit jaar niet,terwijl het het zelfde merk is.druppeltjes in de nek heb ik ook geprobeerd maar helaas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (10)

als het een langharige hond is zou ik hem kaalscheren (doe ik ook )
vervolgens goed douchen dat je de vlooien eraf wast, veel honden shampoo van beau beau ofzo. lekker inschuimen er zit berkenteer in (vinden vlooien niet lekker.)
hondenmand dekens wassen of invriezen voor 24 uur.
dan de hond weer druppelen.
succes

Toegevoegd na 48 seconden:
goed stofzuigen en ook de banken (ook al zijn ze van leer) in de naden kunnen eitjes zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
ps veel vlooien zijn resistent geworden voor frontline.
een ander merk doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, en vergeet de vlooien kam niet. Om alles er nog uit te kammen. ps je bent wel ff bezig
Naast de andere tips zou ik eens goed kijken naar je omgeving: wat heb je bijvoorbeeld op de vloer liggen? Vloerbedekking werkt natuurlijk niet, maar materialen zoals kliklaminaat ook niet: in al die kieren kunnen alle vlooien (maar ook andere beestjes!) gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je frontline?
Het schijnt dat vlooien hier imuun voor zijn geworden.
Dit hoorde ik bij de dierenarts.
Misschien dat deze je een ander merk kan verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorheen gebruikte ik bij mijn hond de druppels van Frontline Plus maar de vlooien werden er resistent voor. Nu gebruik ik Frontline-spray en ik spray haar vacht en huid daarmee in.
Ze draagt ook een teken/vlooienband en sindsdien gaat het goed. Geen vlo meer gezien.
De dierenarts vertelde dat je eigenlijk regelmatig zou moeten wisselen van product om resistentie te voorkomen..
Volg vooral bovenstaande adviezen op m.b.t. het reinigen van vloerbedekking,mand,stofzuigerzak etc. anders krijg je over een poosje een uitbraak in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn het vlooien? Het kan ook een ander huid probleem zijn. Ga even naar een goede dierspec. zaak, of dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger een klein Maltezer 'Wendy' en andere honden.
Niemand had vlooien ,alleen Wendy ?
Onder de vlooien ze trok ze gewoon aan zei mijn dierenarts toen der tijd.

Wat ik ook deed geen vlooienbanden,pipet,spuit bus,shampoo of wat dan ook hielp niet ,echt vreselijk.

Ik had geen vloerbedekking in me huis geen vlooien ,de andere honden hadden het niet,ze trok ze gewoon van het strand mee naar huis.

Elke dag wassen om die krengen er af te krijgen,maar een dag later hup zat ze weer vol mee.

Wassen is het enige wat je er tegen kan doen en wel ´elke dag´

succes
knuffel aan je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ooit eens 6 langharige (opvang) honden in huis gehad (riesenschnauzer, 2 yorkjes, 1poedel, 1 matheser, en een hondje uit spanje). daarnaast had ik zelf een heilige birmaan.

gaf de dieren EXIL door hun voer, en geen een van allen hadden ook maar 1 vlo. door het huis had ik vinyl liggen.

dit maakt het bloed voor vlooien giftig. komt er een vlo die bijt dan legt deze het loodje. er zijn ook middelen die vlooien verjagen (voorkomen dat ze bijten).

het is goed nu en dan van merk te verwisselen aangezien vlooien resistent worden.

nu heb ik 2 katten en een hond (blijvertjes, dus geen opvang) en deze krijgen de vlooiendruppels van de kruidvat. bij het ontvlooien ook altijd ontwormen!!!

ontworming kan je het beste halen bij de dierenarts. dit is een stuk voordeliger, en je hoeft het niet te herhalen omdat het wormen in alle stadia om zeep helpt.

verder alles waar je hond komt behandelen. slaapplaats, auto, bank (als ie van stof is) en natuurlijk je huis. vlooien larven kruipen graag in kleine kiertjes en gaatjes (kleine ruimte onder de plint bv) dus stofzuigen is heel erg belangrijk. hiermee verwijder je de meeste larven.

doe in de stofzuigerzak een klein stukje vlooienband als je deze nog hebt, of het eindje wat je afknipt wat te lang is.
zuig je wat op dan weet je dat ze in de stofzuigerzak ook niet zullen overleven.

bij ernstige besmetting kan je je hond wassen met vlooienshampoo, maar dit dood alleen de vlooien die op DAT moment op de hond zitten. heb je ze nog in huis springen ze er zo weer op. kortom, je hebt dus een projectje als je het goed aan wil pakken.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
exil zou ik niemand aan willen raden.
het is een ouder middel, waarbij er veel fout kan gaan.
beter ga je naar de diernarts voor een goed ontvlooingsmiddel.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Sinds mijn honden de Scalibur tekenband om hebben, vanaf het voorjaar tot het najaar, hebben ze praktisch geen vlooien. Zodra ik ze dat ze gaan krabben, gebruik ik eenmalig frontline en behandel ook de kat (dit zijn voor de bronnen nl).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb weleens een hond gezien die met een vreselijke plek in zijn nek naar de dierenarts kwam na gebruik van de vlooiendruppels die door diezelfde DA werden aangeraden.
(frontline druppeltjes) bij elk middel zit er een risico aan, maar wist niet dat het bij exil vaker fout kon gaan?
Rieneke1
12 jaar geleden
euca, google maar eens op exil katten dood overleden.
onze ed is er bijna zijn poes aan kwijtgeraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik las het idd. via google, maar kan men er wel zeker van zijn dat in alle gevallen de dieren gezond waren (goede weestand) de juiste dosering hebben gehad, en niet te oud of te jong waren, en middel niet over datum is? ik bedoel, er zit altijd een risico aan een dergelijk middel (het blijft gif) en net zoals bij frontline zijn er ook veel ervaringen die beslist niet positief zijn. (wonden, ademhalingsprobleem, neurologische uitvalsverschijnselen, honden die overal jeuk krijgen, onder uitslag zitten etc) geen 1 middel is volgens mij 100% veilig en betrouwbaar en blijven dit soort gevolgen ook voorkomen. zou graag willen weten wanneer een middel uit de handel wordt genomen, dus ga nog even verder googlen want ben nu wel erg nieuwsgierig geworden :)
Als ik hier erg hardnekkig last heb van vlooien haal ik bij de dierenarts wel eens een tablet flea fence acute. Dit zijn pillen die je 1x in geeft. Na een minuut of 15 vallen alle vlooien er dood vanaf. Je hond is dan even 1x helemaal schoon.
Deze pil werkt echter maar 24 uur. Dus de volgende dag moet je de hond meteen weer druppelen om nieuwe besmetting te voorkomen.
Voor een goed middel zou ik dan even bij de dierenarts navraag doen. Ik gebruik hier Stronghold.
Maak daarnaast ook de omgeving goed schoon.

Het enigste nadeel is dat flea fence acute bij de hond/kat na het ingeven jeuk kan veroorzaken. Mij is verteld dat het komt doordat de vlooien meer gaan bijten. Dit duurt echter maar even.
Het middel is verder veilig, mag zelfs aan kittens worden gegeven.
Aponi
12 jaar geleden
Ben gisteren naar Sluis geweest en een dierenwinkel opgezocht daar verkopen ze dezelfde produkten van bij de apotheek.De dierenspecialist Aqua-Tropic gaf mij de raad om Exil4 te gebruiken voor mijn kat, is 3 maanden werkzaam ,bestrijdt vlooieneitjes en vlooienlarven en natuurlijk ook vlooien. Alles is vernietigd en je huisdier is vrij van parasieten.
Voor honden Exil Flea Free fiproine spot-on is een snel werkend middel tegen vlooien en teken. De pipetten voor toediening in de nek. Exil werkt drie maanden.U bestrijdt dan alle fasen van het vlooienleven en voorkomt de vorming van vlooenpoppen en nieuwe vlooien. Voor meer informatie informeer in een dierenwinkel want de produkten zijn verschillend volgens het gewicht van je huisdier.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst wassen met vlooien shampoo, een ander gif gebruiken dan je altijd deed, je hele huis goed schoon maken, de dekens en derg waar je hond op ligt, in een plastic zak doen en een hele dag (24 uur) invriezen.
als het gif is ingewerkt, ga je elke dag kammen, kammen, kammen.. met een vlooienkam tot je niets meer vind en je bent klaar.