Ja op zich wel. Bij mijn moeder zit een hele grote groep in de straat (ooit ontsnapt denk ik) en ze vreten alle bomen kaal. Heel apart om die in de bomen te zien! En ze komen elke winter terug.

in de natuur, zelfs in Nederland, kunnen ze echter vaak wel beter schuilen dan in een voliere. Zorg er dan wel voor dat ze beschut en droog kunnen zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op vogelfora is veel informatie te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord, + Leuk om te lezen dat die groep valkparkieten, zich in Nederland in stand kunnen houden in de vrije natuur. Halsbandparkieten lukt dat ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedeeen is er blij mee. Ik vind het een fantastisch gezicht al die gekleurde vogels. Maar ze eten echt alle bomen helemaal kaal in de lente. Ik geloof dat de bomen eruit moeten ;o)
Ja, dat kan onder bepaalde voorwaarden:

1) De valkparkieten zijn in Nederland geboren.

2) De vogels dienen reeds vanaf het voorjaar in de volière te zitten.

3) De vogels hebben de beschikking over een vocht en tochtvrij nachthok.

Het nachthok behoeft voor de valkparkieten niet verwarmd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en overzichtelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
wel als je binnen kooi heb aan gebouwd dat die dicht gaas in zit of binnen in de kooi doet voor de winter en dan in de zomer weer na buiten dat ga wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wat je evt wel kunt doen om ze toch een beetje te beschermen is golfplaat voor het gaas maken in de winter, zo tocht het toch wat minder en heeft vorst minder kans. Hoeft niet, kan wel...