veel katten vinden de lucht van zweetvoeten helemaal geweldig , dus de patatjes wassen scheelt vaak al een jas.
verder geduld hebben en consequent zijn: zodra hij aan je voeten zit, zonder een woord optillen en een stukje verderop zetten.
is hij erg volhardend, dan kan je een time-out van een paar minuten op de gang toepassen.
hij zal het best een tijd blijven proberen, maar op een gegeven moment zal hij inzien dat er zo geen lol aan te beleven is.
bied je je kat wel een alternatief, door lekker met hem te spelen dmv een hengeltje, veter of laserlampje?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk,+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, patatjes wassen :)) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo, dus jij beschuldigt mij van stinkvoeten ;)
Haha maar dankje, ik zal mn patatjes zometeen even wassen ;) +je
Rieneke1
12 jaar geleden
sorry hoor maartjuh :)
maar je schreef niet of het likken betrof, of krabbelen, of bijten.
daarom gaf ik een algemeen antwoord.
mijn nelis likt graag m'n voeten als ze vies zijn :)
de smeerlap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha de smeerlap! Weet je wie nog veel goorder is? Onze hond, als een van ons hier in huis een scheetje laat, is die de eerste die met zijn neus op kont hoogte staat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
wicca, wat een goorlap! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha doet me denken aan dit filmpje wat ik net zag: http://video.nl.msn.com/watch/video/puppy-neemt-wraak/4rd3hp9m?cpkey=c721db23-0f6c-416f-8a00-81ed612537be%7C%7C%7C%7C
Sambal op je tenen smeren hoorde ik laatst. Gegarandeerd succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Zielig..
Rieneke1
12 jaar geleden
dat brandt lekker als je kat z'n nagels er in zet ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Kristal
12 jaar geleden
Lol Rieneke !
Rieneke1
12 jaar geleden
@kristal, ja he? ;)
ik zie het helemaal voor me.
Kristal
12 jaar geleden
ja, ik ook, ik vind het een goeie van je Rieneke ;-))
Als mijn katten iets doen wat ik niet wil dan hoef ik alleen maar hard kssssssst of ga je te zeggen.
Ik moet zeggen dat het bij mijn katten goed helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die van mij luistert ook hiernaar. maar de andere alleen als ie binnen handbereik is zeg maar :) nagels van de stippel kat zou ik niet graag in mijn tenen willen hebben overigens....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De andere denkt waarschijnlijk;ze is toch niet in de buurt dus ze bekijkt het maar. ;-)))
Er iets "vies" opsmeren, iets waar de kat niet goed tegen kan (bv. van geur) XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor en dan komt er visite.. Dag, leuk dat jullie er zijn.. Ow, ik zie dat je slippers draagt.. Wil je geen gelik? Nou hier hebben we een pot rommel, smeer dat even op je tenen.. Kijk daarom heb ik een top oplossen... weg kat, weg probleem, welkom vrede..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad xD
Ook de geur van chloor (dik-bleek) vinden katten heerlijk misschien dat je daar veel mee werkt? verder de geur van zweet(voeten) vinden ze leuk dat zou ook nog kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een woord of de naam in een bepaalde stemintonatie(streng,kordaat) gebruiken in het dagelijkse leven voor alles wat niet mag en daarbij ook consequent zijn (bijvoorbeeld als hij ergens niet op mag, kordaat neen zeggen en hem er afduwen (zonder pijn te doen e)) en op den duur weet hij wel wat je bedoeld als jij dan neen zegt. ik zeg zijn naam Ziggy op een bepaalde intonatie en dan kijkt ie me aan, maakt van zijn neus maar luistert wel. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sloffen aan doen en toe laten dat het gebeurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweet smaakt zout. Instinctief weet de kat dat hij zout nodig heeft.
Mogelijk zit er te weinig (kwalitatief) zout in de kattenvoeding die je geeft, en proberen de katten daardoor op andere manieren aan zout te komen, door bijvoorbeeld te likken aan jouw huid.

Met kwalitatief zout bedoel ik dus geen geraffineerd zout waar alle mineralen uit zijn verdwenen...

Je zou er ook nog een testje op los kunnen laten.

Twee bakjes water voor de kat, waarbij hij kan kiezen uit een bakje met gewoon kraanwater, en een bakje met kraanwater waarin je een beetje kwalitatief goed zeezout hebt opgelost. Kans is groot dat de kat voor het zoute water kiest!

Toegevoegd na 4 minuten:
Met andere woorden: het hoeft geen kwestie te zijn van iets afleren. De kat volgt zijn natuurlijke instinct.
Indien de voeding van de kat (inclusief mineraalrijke zouten) helemaal okee is, zal hij er minder behoefte aan hebben om aan jouw voeten te zitten.