Mijn kat doet raar. Als ik hem vlak boven zijn staart op zijn rug krabbel, gaat hij op alles proberen te bijten. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Omdat ze dat prettig vindt en omdat ze op deze manier ook nog een geurvlag aan jouw hand kan afgeven, wat zoveel betekent als "dit is mijn bezit". Bij krolse poezen is dit tevens de plaats waar bij stimulatie de poes reflexmatig een paarhouding aanneemt (naast het in de nek vastpakken) dit doet de kater ook en heeft tot doel de paringsbereidheid te stimuleren. Kortom niet zomaar een plekje! Overigens vinden veel wezens, mens, hond en kat dit gewoon een lekkere plaats om aangeraakt te worden, los van alle ethologische aspecten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep mijn poes vind dat ook een lekker plekje en helemaal als ze krols is. Ze bijt mij dan niet zo snel en met haar nageltjes past ze ook op, maar als ik daar kleine tikjes geef dan wordt ze helemaal wild! doe het nu niet meer want dan wil ze het iedere dag :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihihi een krolse kat is een poes die jeuk heeft aan de poes!

Andere antwoorden (2)

Misschien heeft hij pijn door bijv een val of een schop. Als het zo blijft moet je eens naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vindt ie het wel opwindend, of juist heel vervelend.
Hoe oud is je kat? Is ie gecastreerd?
(Hoewel ik gecastreerde katten ken die duidelijk nog fysiek opgewonden kunnen raken...)