Mag onze hond mee naar Frankrijk?

Wij hebben een kruising Rottweiler -Am Stafford. Hij is ongelooflijk braaf. Nu heb ik gehoord dat hij Frankrijk niet binnen zou mogen. Wat klopt hiervan en waarmee moeten we dan rekening houden?

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn vraag is vooral of mijn hond omwille van zijn ras of uiterlijk niet in Frankrijk zou mogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In ieder geval moet je de normaal vereiste papieren mee hebben.
Voor rassen of mix-rassen die onder de staffort, pitbull en rottweiler vallen, zijn zeer strenge regels van toepassing.
Op de meeste campings worden ze niet toegelaten. Hoe dat met hotels zit is mij niet bekend, maar zal niet veel soepeler zijn.
Ook is er her en der een muilkorfgebod. Makkelijk zal het dus niet zijn om je hond mee te nemen en ter plekke (waar dan ook) zal je op veel weerstand stuiten.
Of je hond braaf, goed opgevoed is en alles méé heeft, telt echt niet.
Het beste kan je even het Franse consulaat bellen voor nadere inlichtingen voordat je voor het blok komt te staan en je bij de grens wordt teruggestuurd.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij nemen onze hond gewoon mee naar frankrijk, geen probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beagle
Hij moet een goedgekeurd dierenpaspoort hebben via de dierenarts verkrijgbaar. Waarin ook vaccinaties worden weergegeven, hij moet namelijk bepaalde vaccinaties hebben gehad en in gezonde situatie verkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij mag mee mits een hondenpaspoort en hij moet gechipt zijn (of tatoeage) Veder moet hij geent zijn tegen rabies
Dit geldt sinds 2004 in alle eu landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het maar goed dat ik de link heb meegestuurd.
Nee je hond mag officieel niet mee. Frankrijk is heel streng als het om bepaalde rassen. Als het een mix-Rottweiler is, dan is het verboden.