Zijn er honden met blauwe of groene ogen?

Mijn hondje en nog meer honden die ik ken hebben allemaal bruine ogen, ik heb nog nooit blauwe of groene ogen gezien bij een hond, wel bij een kat. Nou vroeg ik me af of er ook honden bestaan met blauwe of groene ogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Jazeker idd, husky's, australian shepherds en weimaraners vaak als pup (later worden deze vaak baksteenbruin), chihuahua's (merle), am staffords (soms), shelties, herders (al zijn dit vaak wel kruizingen) en ook 2 kleuren ogen komen redelijk vaak voor (voornamelijk husky's en australian shepherds) Groen heb ik nog nooit gezien, maar ik heb wel horen zeggen dat ook dit weleens voorkomt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, hoor! Husky's staan erom bekend. Toevallig heb ik zelf een Malthezer met 1 bruin en 1 blauw oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauwe ogen bestaan zeker, zoiets heet een glasoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Het hangt af van het ras.
Bedenk ook dat het dier waar de hond van afstamt, de wolf, groene ogen heeft.
Hieronder 2 voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Zulke mooie beesten die husky's.
Jazeker, veel Australian Shepherds hebben hele mooie lichtblauwe ogen! Groene ogen heb ik ook nog nooit gezien bij honden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene ogen kom je tegen bij sommige Weimaraners, soms hebben ze zelfs lila ogen.
Ivana
12 jaar geleden
Bij border collies komt dat ook voor. Mijn border collie heeft Merle-kleuren in zijn vacht. Hij heeft twee blauwe ogen. Hij heeft broertjes en zusjes met twee verschillende kleuren ogen (blauw en bruin).
Heel apart gezicht.
Aan het gezichtsvermogen mankeert niets.
Hieronder een voorbeeld van google.