Waarom gaat een kitten (7weken) aan je kleren sabbelen als het bij je ligt?

Mijn kitten gaat aan mijn kleding sabbelen als ze bij me ligt. waarom doet ze dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Kimath
12 jaar geleden
Is ze al bij de moeder weg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, sinds vrijdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaaah lief

Het beste antwoord

volgens de wet mag je een kitten van 7 weken scheiden van de moeder, maar in de praktijk is dat veel te vroeg.
tussen 7 en 13 weken leert het kitten nog belangrijke zaken van moeder en nestgenootjes, zoals het respecteren van grenzen.
verder is het spenen normaal gezien een langdurig proces, waarbij de moeder steeds minder vaak toestaat dat de kleine drinkt.
veel poezen zogen hun kleintjes tot een week of 16.
jouw kleintje is abrupt bij de melkbar weggerukt.
het zou mooi zijn als je hem nog een tijdje flest, met goede kittenmelk van de dierenarts (kmr bijvoorbeeld).
verbied het kleintje niet om te zuigen, het is een primaire behoefte.
geef hem eventueel een speciaal lapje om op te zuigen.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar is geen reden voor mischien vind hij dat lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 7 weken is een kitten eigenlijk nog erg jong om bij de moeder weg te zijn. 10 weken is redelijk, 12 is nog beter.
Als ze te vroeg (jonger dan 10 weken) uit het nest gehaald worden, zie je vaak lik- en sabbelgedrag.

Kijk ook bij de antwoorden op soortgelijke vragen: http://www.goeievraag.nl/zoek?q=kitten+sabbelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +
Een kitten van 7 weken heeft nog een enorme zuigbehoefte. Als hij dan al bij de moeder weg is, moet hij zijn zuigbehoefte ergens anders op los laten. Dat doet hij dus bij jou aan je kleren. Eigenlijk had hij nog bij de moeder moeten blijven voor enkele weken.