Als mijn Agapornis op mijn hand/vinger komt, klimt hij altijd naar mijn schouder. Hoe komt dit?

en hoe kan ik hem dat afleren? Het is een gele agapornis met een oranje kop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vogels zoeken het liefst het hoogste mogelijke plekje op om te zitten. Dat heeft te maken met veiligheid: hoe hoger je bent, hoe meer je de omgeving in de gaten kunt houden.
Dat kan je hem echt niet afleren, dat zit er van nature in ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je het vervelend dan, dat hij op je schouder zit?
Het lijkt me zo lastig, om steeds met je hand in de lucht te zitten?
Sommige vogels vinden het fijn om op het hoofd te zitten. Ik heb er vroeger zo een gehad (een parkiet). Dat vond ik niet prettig, die nageltjes en vooral de poepjes ;-)) Gelukkig deed-ie dat niet vaak en ik haalde hem er altijd af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ;-)