Wat voor huisdier op een eiland?

Ik ga binnenkort emigreren naar de Antillen, en dat is dus het einde van mijn huisdieren leventje. Of niet, dat weet ik niet zeker. Ik heb drie hamsters (niet bij elkaar, je bent wel heel erg dom als je dat doet :)) en twee honden. Die hamsters gaan natuurlijk niet mee, wat ik afschuwelijk vind. Dat zijn namelijk echt MIJN huisdieren. De honden zijn meer van de familie, niet echt van mezelf. Ik zou graag een knuffelbaar huisdiertje willen hebben, dat kan leven met ander honden, klein is, tegen warme temperaturen kan en ik wil er graag mee kunnen knuffelen en spelen. Rekening mee houden dat het op de Antillen echt gloeiend warm is, en dat honden uitgesloten zijn. Mijn honden zijn twee chihuahua's, ze sporen niet helemaal maar dat doet er niet toe. Het dier hoeft niet perse klein te zijn, als het maar tegen warme temperaturen kan en knuffelbaar is. In ieder geval, wat vinden jullie een geschikt huisdier voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou eens op internet gaan speuren wat voor dieren de mensen daar allemaal hebben als huisdier, misschien dat je je dan verder kan gaan oriënteren of dat het dier is wat je zelf leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht ik ook. kijken welke huisdieren daar gehouden worden
een dikke vacht lijkt me niet echt lekker, een zwarte vacht ook niet
Wat dacht je van een leuk zwerfhondje daar te adopteren? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste zijn sommige hamstersoorten niet solitair en kunnen dus wel in kleine groepjes of in koppel gehouden worden. Maar ja, je kan niet ALLES weten natuurlijk.

Er zijn behoorlijk wat dieren die prima opschieten met honden: zoals andere honden, katten, ratjes, ... om er voor de vuist weg drie te noemen die bijzonder knuffelig zijn en niet bepaald last hebben van een wat warmer klimaat.

Het lijkt me in elk geval een strak plan om ter plaatse eerst te acclimatiseren samen met je huidige huisdieren en dan ginds eens rond te kijken naar wat voor huisdieren men daar houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad.
eerst emigreren en dan pas een dier erbij nemen
Op de Antillen hebben heel veel mensen honden, katten of vogels. Ook een konijn kun je prima houden, er komen van nature ook konijnen voor op de Antillen. Dieren met een vacht zijn over het algemeen best goed in zichzelf koelen.

Je kunt inderdaad het beste als je daar bent eens gaan kijken bij het asiel.