Ik heb een vis in mijn aquarium.maar weet niet wat voor.soort het is de vis is nog apart van de rest want ik weet niet of die er bij kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Nou ik zou even naar een winkel gaan waar ze vissen verkopen, daar navragen of zij meer weten anders eens op een forum een vraag erover stellen. Ik ben niet zeker maar typ bij Google maar eens visforum in, kan je je vragen stelen. Succes
Groet: Thomas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een heel algemeen visje voor in het aquarium zoals je ziet aan de antwoorden. er kan toch niets boven deze site, wat nu visforum?
HAHA :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zeg, 2 minnen?
heb er een C+ bij gedaan
Volgens mij is dit een keizertetra.

Toegevoegd na 1 uur:
Bij een hockeystick is het onderste gedeelte van de staartvin zwart, het is dus geen hockeystick. Aangezien deze vis het bovenste gedeelte van staartvin zwart heeft

Toegevoegd na 2 uur:
Hockeystick
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vis is naar de andere kant gekanteld.
hockeystick incognito zeg maar. :))
Dit is een "hockeystick"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen hockeystick, bij de hockeystick is het onderste gedeelte van de staartvin zwart en deze de bovenkant ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min???? noujaseggggg..... een plusje van mij want het klopt als een bus hoor (pic moet kwartslag met de klok mee gedraaid worden, kan je ook een beetje zien aan de plantjes he jb86)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-tje? Leuk :).. Maar leer eerst goed kijken en dan oordelen. Dit is wel zeker een hockeystick!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jb86 heeft het ook niet bij het rechte eind wat betreft de keizer tetra aangezien de streep niet doorloopt in het bovensten of onderste deel van de startvin. de streep zit in het midden áls ie duidelijk te zien is (dit is ook weer van meerdere factoren afhankelijk) jammer dat er meteen een min is gegeven terwijl hetzelfde antwoord in zijn of haar eigen antwoord is toegevoegd. een foutje is menselijk hoor daar gaat het niet om, maar ff laten weten dat je ernaast zat en hiermee een misverstand rechtzetten vind men vaak prettig overigens :))
Dit is een hockeystickvis. Ze kunnen gehouden worden met alle andere kleine karperzalmpjes. Er doen verschillende verhalen de ronde; de één zegt ze zijn vredelievend en een ander zegt dat ze agressief zijn. Ik weet het niet. Ik heb er geen ervaring mee. Je kunt proberen hem of haar bij de andere tropische vissen te doen maar ik zou het wel in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thayeria boehlkei ook wel de Hockeystick

het is een scholenvisje die schuin in het water 'hangen' (niet zo schuin als op je foto, maar dat is omdat je deze niet gedraaid hebt)
het is een rustig visje wat je gewoon bij je andere visjes kan doen en prima past in een gezelschapsaquarium.

het stelt niet veel eisen aan het water dus ook om deze reden is het het een leuk visje voor de persoon die begint met het houden van vissen.

----------------------------------------------------

Wetenschappelijke Naam
Thayeria boehlkei
Nederlandse Naam
Hockeystick, Poothoutje
Familie
Characidae (karperzalmen)
Herkomst
Amazonegebied

Lengte
Tot ca. 6 centimeter.

Geslachtsonderscheid
De vrouwtjes zijn iets groter dan de mannetjes en hebben een dikkere buik.

Huisvesting
Deze kleine visjes hebben geen groot aquarium nodig, 60cm is voldoende. Richt het aquarium in met een donkere bodem en wat drijfplanten, ook randbeplanting is wenselijk. Zorg dat er genoeg open zwemruimte is voor de vissen. Een dekruit is noodzakelijk, omdat Hockeysticks goede springers zijn.

Karakter
Zeer vriendelijke visjes die absoluut in een school gehouden moeten worden. Zorg voor minimaal 6 visjes, maar meer is altijd beter. Houdt ze nooit bij agressieve vissen. Hockeysticks hebben een typische manier van zwemmen, ze zwemmen een beetje scheef. Je zult ze voornamelijk in de middelste en bovenste waterlaag zien zwemmen.

Waterkwaliteit
Temperatuur: 22-27
Ph: 6,5-7
GH: 8-12

Aangezien Hockeysticks niet goed tegen vuil water kunnen, is het belangrijk dat je regelmatig water ververst.

Voeding
Deze vissen eten vrijwel alle soorten voer, maar je maakt ze erg blij met levend voer.

Kweek
Lastig. Zorg voor een kweekbak (Aqua40 is heel geschikt) met zacht, zuur water. Er worden tot 1000 eitjes afgezet, waarna de vissen verwijderd moeten worden uit de kweekbak. Ververs daarna een flink deel van het water, want door het sperma van het mannetje is het water erg vervuild. Een dag later komen de eitjes uit en kun je gaan voeren met infuus. Veel jongen overleven er meestal niet.