hoe noemt een haan met een zwarte staart een beetje groen en de rest bruin uitgezondert de poten

ik ga 2 kippen krijgen een hen en een haan de hen word een leghorn en ik heb ooit een haan gezien die ik heel mooi vind ik heb hem beschreven en ik wil de naam weten van die soort

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer moet je bevallen en kun je dat allemaal zien op de echo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bevallen ? Echo ? Uhhhh, zie jij iets wat ik niet zie ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitdrukking:ik ga 2 kippen krijgen duidt volgens mij op een zwangerschap.
Mijn vraag was dan ook grappig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga 2 kippen krijgen zou moeten betekenen dat iemand zwanger is ? Dat moet dan wel een vrij nieuwe uitdrukking zijn zeg, ik voel me direct heel oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig toch nog heus 50 jaar op je voor. Maar wij zeggen toch ik krijg 2 kippen en niet ik ga 2 kippen krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!!!
beschuit met muisjes!!!! (of word het beschuit met kippenmais?) je vraagt hier naar een kleurslag en niet naar een ras.
het is dus erg lastig om je vraag te beantwoorden. misschien een foto (of echo?) van je de nieuwe wereldburgers in aantocht? (moolkeesje..... je brengt de mensen in verwachting... euh verwarring) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik me van bewust en dat doe ik niet alleen op vaderdag, het is gewoon des Moolkeesjes.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het beest wat je gezien hebt een haan met zwarte botten geweest. Ik had zoiets ook nog nooit gezien tot ik hem in de pan terugzag maar mijn moeder was kippenexpert en zei dat het gewoon een variant was want onder kippen komen extreem veel mutaties voor, veel meer dan onder welk andere vogelsoort dan ook.
Het was in ieder geval geen ziekte vertelde ze me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij bedoel jij de Hollandse Kriel ?

http://i10.photobucket.com/albums/a107/z100a/haan.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Belgische kriel haan patrijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhhh, Die is zwart met wit, niet bruin zoals in de vraag staat.
Die tweede met bruin op die foto's daar is een Hollandse Kriel. Wel een goede gok ;)