Draagt een niet ingeente kat voor de mens schadelijke en besmettelijke ziekten met zich mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

er bestaan zeker zoonoses, oftewel ziektes die van kat op mens kunnen overgaan.
om er een paar te noemen: kattekrabziekte, huidschimmels, giardia, salmonella, en spoelwormen.
niets om bang van te worden, tenzij je erg kwetsbaar bent, zoals hiv patienten, mensen die transplantatiemedicatie slikken, mensen bij wie de milt verwijderd is, of die om een andere reden erg weinig afweer hebben.
met het al dan niet ingeent zijn heeft dit niets te maken; ontworming is van groter belang.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! +je!
Rieneke1
12 jaar geleden
ik noemde toxoplasmose niet, omdat daar vaak nogal paniekerig over wordt gedaan.
verse ontlasting is niet gevaarlijk, dus gewoon dagelijks de bak schoonmaken, en er is niets aan het handje.