Hoelang blijft een kitten jong?

Ik heb nu 2 kittens, 1 van 16 weken en 1 van 13 weken.
Ze zijn nu nog heel erg lief en super aanhankelijk. Ik vraag me af in hoeverre dat straks verandert en hoe snel dat gebeurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Op onderstaande website vind je de ontwikkelingsfases van een poes, wellicht vind je daar je antwoord. Het bevat tevens informatie over wat je wanneer kunt doen (ontwormen, etc.)

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/kat/kittenuit.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per kitten. Het ene kitten gedraagt zich sneller volwassen dan het andere kitten. Als de kitten alleen (bij zijn nieuwe baasje) opgroeit, is de mogelijkheid er niet om met een ander leeftijdsgenootje op te groeien. Hierdoor kunnen kittens vaak wat 'rustiger' zijn en gedragen ze zich sneller volwassen dan kittens die met meerdere opgroeien.
- Vaak is het kitten tussen 6-8 maanden geslachtsrijp.
- Een kitten is ongeveer volwassen als het 1 jaar is.
- Vaak zijn katertjes aanhankelijker dan poesjes (vrouwtjes). Poesjes zijn namelijk vaak zelfstandiger.

In deze link nog wat leuke wistjedatjes.