Hoe lang leeft een huisvlieg ?

Ik wil weten hoelang een vlieg leeft, deze zegt 3maanden , die zegt 2-3maanden , deze zegt 3dagen ,maar wat is het nou ? , hebben wetenschappers het bekeken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Er bestaan heel veel soorten vliegen!!
Er zijn vliegen die in een schuurtje overwinteren, dus die worden wel 5 a 6 manden oud, maar er zijn ook eendagsvliegen, die worden minder dan een dag oud en dan heel veel soorten hier ergens tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gaat om de huisvlieg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in, het is wel een specifiek soort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, ben eens gaan zoeken op internet, maar dan raak je het spoor ook bijster hoor.
Er is niet een huisvlieg, maar een hele groep van vliegen worden huisvliegen genoemd.
De fam. van de huisvliegen.
En deze kunnen overwinteren, wel moeizaam, maar ze doen het, dus kunnen die wel 5 maanden oud worden.

Andere antwoorden (5)

De huisvlieg is onder ideale omstandigheden gedurende de ontwikkeling één van de kortst levende insecten. De vlieg is binnen twee weken volwassen en leeft dan nog 16 tot 24 dagen, de vrouwtjes leven meestal iets langer dan de mannetjes. Andere insecten die in het volwassen stadium geen lang leven beschoren zijn, zoals de eendagsvlieg (enkele dagen) en de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoelang leeft een vlieg? gemiddeld 1 maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe snel die gefrustreerde schoonmoeder met een deegroller kan rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook ééndags vliegen, maar de gemiddelde levensduur is 20 dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet lang !