Ik weet in welke regio mijn vermiste kater zich bevind, maar wat kan ik doen dat hij zicht toont? Zie uitleg.

Onze gecastreerde kater is sinds 16-05-2011 vermist. Flyers, asiels, dierenambulance allemaal op de hoogte. Vandaag kreeg ik 2 tips, waarvan 1 dame 100% overtuigd was dat het onze kater betreft. Hij bevindt zich in een bosrijk gebied met aangrenzend velden op ongeveer 1 km bij ons vandaan. Hoe krijg ik hem zo ver dat hij zich toont of wat kan ik doen zodat hij zijn weg weer naar huis aflegt? Alvast bedankt voor jullie tips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zou naar de plek toe kunnen gaan en rammelen met wat brokjes en tegelijkertijd zijn naam roepen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou vanaf die plek een geurspoor kunnen trekken met een vuil gedragen oud T-shirt (beetje vochtig) aan een touwtje.
Katten ruiken wel wat minder scherp dan honden, maar het komt wel in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging er kamperen met voor de tent een bak brokjes. En dan wachten. Serieus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er naar toe gaan, zijn naam roepen (groot kans dat hij je stem herkent), met brokjes rammelen of iets anders meenemen wat sterk ruikt en wat hij lekker vindt (kipfilet? vlees? vis?) en dan veel geduld hebben en als hij zich vertoont hem rustig aanhalen en proberen hem zonder veel dwang in een kattenreismand te krijgen zodat hij niet kan ontsnappen. Sterkte en succes!